Hey mensen,

Ik ben nu bezig om te proberen het systeem op onze school te hacken..
Nu staat er novell op dat systeem, ik heb toegang tot de registry (regedit) control panel, cmd...
Hoe kan ik novell uitzetten zonder mijn netwerk verbinding uit te zetten? (iemand die er wat meer vanaf weet snapt mijn probleem, novell wort beheert via het netwerk, ik wil wel internet hebben, maar geen novell).

Laat me het weten als iemand iets weet!

MvG,
Niek van der Steen
@Jonathan: met slopen schiet je niets op
inloggen, op het moment dat je erin zit (dus als het zwart is) utp kabel weghalen. na opstrat erin pluggen
Hm, ik doe het niet om de school te kloten ofzo, maar om ze te wijzen erop dat ze niet veilig bezig zijn enz.
Het was een reactie op Jonathan's idee om 7 locaties van zijn school neer te halen.

White hat hacken heb ik niets op tegen.
niek schreef op 15.11.2006 22:08
Hm, ik doe het niet om de school te kloten ofzo, maar om ze te wijzen erop dat ze niet veilig bezig zijn enz.

Tot nu toe heb je nog helemaal niks bewezen.

Ik denk dat Novell zeker goed beveiligd is en dat je dat heus niet één twee drie kan omzeilen.
Om te internetten gewoon niet inloggen, dan werkt dat waarschijnlik wel.
Ik heb het idee dat Novell veiliger is dan Microsoft-spul. Dus doe je best.;-)
dat is het ook, ik kan meer exploits vinden in windows dan in novell
De meeste beveiligingslekken liggen aan de beheerder van het product, oftewel je kan nog zo veilige software hebben, als je het slecht configureert ben je alsnog nergens. Die kant zul je dus waarschijnlijk op moeten denken.
ik zit op een MBO opleiding, ergens in amsterdam (ik zeg niet waar!!)

EDIT: daar hebben ze ook NOVELL

daar hebben ze cmd uit gezet, je moet op een knop drukken om verder te gaan

dit kan je vervolgens omzeilen

zet dit in een .txt file, en sla op als naam.bat

echo on
command

dit werkt, en zit je in dos
vervolgens kan je dan bv een commando als
net view >> test.txt
geven
dan zet hij alle computers die op het net zitten in die txt file.
vervolgens even kijken wie je wilt uizetten, je vraagt hem aardig om zn computer nummer (die staan bij ons op de pc's)
typ je:
shutdown -s -, \\ naam van zijn pc
zo kan je iemand pc uitzetten bijvoorbeeld

en je kan er nog wel om meer dingen heen komen, maak bv een vb script en zet via dat iets uit waardoor hij niet meer op een pw vraagt bij de bios
Bij ons op school (kzit op ICT opleiding) is het netwerk erg vaak onder vuur gezet. En geloof me, alles wat jij doet op het netwerk kunnen ze checken, en dat doen ze (of ze zijn heel erg slecht bezig).

Een computer is nooit 100% te beveiligen. zo is bij ons ook vele beheer dingen uitgeschakeld (cmd, taskmanager, regedit). Het werken met 3rd party software heb je hier totaal geen last van. Gewoon een alternatieve regeditor vinden en je kan weer normaal in je register. Zoek dingen thuis uit, bijv essentiele dingen wijzigen via group policys en dan de wijzigingen bekijken via het register. Deze wijzigen op school door voeren en je kan opeens een hoop meer.

Het ligt er dus gewoon aan hoe ver je kennis gaat. Meestal wil je wel bij iets specifieks komen (bij ons op school hebben ze gefilterd internet, het is gewoon een sport geworden om het te kunnen omzeilen).

Ik hoop dat ik je wat handreikingen heb gedaan...

Reageren