Hallo,

Nu ik al wat overweg ken met php had ik graag begonnen aan c++.
Ik heb dev-c++ als compiler.
Graag zou ik een leuke tut ofzo hebben, waar alles goed en simpel is uitgelegd.

Php is helemaal anders dan c++, al die dingen etc...

Mvg, Nousie
omg c++ is geen makkie:P
Jawel hoor! Als je maar goed je best doet en niet direct opgeeft, dan red je het wel.

De eerste hit?

[edit]Frank dat ben ik niet helemaal met je eens. Engels dat moet je inderdaad kunnen, maar perse php?? Nee, volgens mij kan je best C of C++ leren, voordat je PHP geleerd hebt.[/edit]
Niet lullig bedoelt, maar wanneer je nauwelijks bekend bent met PHP en niet goed overweg kunt met de engelse taal (heb je zelf gezegd!), dan lijkt mij c++ veel te hoog gegrepen.

Leer eerst eens hele goede php-scripts te schrijven en ga je dan nog eens een keer kijken of je een andere taal er bij wilt leren. En zo ja, welke taal je dan wilt leren. Maar begin eerst met Engels, zonder Engels wordt het een bijna onmogelijke opgave om goed te kunnen programmeren.
lijkt c hard op PHP ?
want ik ben redelijk goed bekend met PHP en ga volgend jaar in het school C moeten leren voor de programmering van microcontrollers
C voor microcontrollers lijkt heel veel op PHP. Alleen moet je wat verstand van bits hebben. Ik spreek uit ervaring, ik ben voor mijn proefielwerkstuk(HAVO5) namelijk bezig met AVR microcontrollers.
PHP lijkt erg veel op C++, niet andersom. Ik denk dat je het beste de tutorial van cplusplus.com kan doorwandelen. Voor vragen, het PHPHulp C++ team is hier :P
Wilde er ook aan beginnen maar wilde niet lukken met XCode enzo om C te compilen. Toen had ik maar besloten om te wachten op het nieuwe besturingssysteem leopard, maarja.
Ik ben er ook ooit eens aan begonnen, maar moet er nog eens een keer mee doorgaan. Heb hier nog 2 boeken liggen van in totaal zo'n 1070 pagina's. Ben nog niet eens op de helft.
Maar dat C++ veel op php lijkt vind ik wel meevallen, er zijn zeer zeker (grote) verschillen, wel komen er natuurlijk dingen overeen zoals if en else statements en loops e.d. , maar die zijn in veel talen hetzelfde.
de if's en else's en de loop's e.d. zijn het zelfde in elke taal behalve zover ik weet VB
noujah vb vind ik daar integen eigenlijk niet egt een taal, ze gebruiken nog geen eens een ";" aan het eind van een line
C en C++ zijn veel en veel strenger dan PHP. Ik zou dus eerst PHP gaan leren en jezelf een heel stricte programmeerstijl aanleren.

Het allereerste dat je moet leren als je C of C++ wilt leren zijn pointers. Je hebt pointers naar variabelen, pointers naar functies en zelfs pointers naar pointers. Heel belangrijk dat je precies snapt hoe ze werken.

Reageren