Nu ik al wat overweg ken met php had ik graag begonnen aan c++.
Ik heb dev-c++ als compiler.
Graag zou ik een leuke tut ofzo hebben, waar alles goed en simpel is uitgelegd.
Php is helemaal anders dan c++, al die dingen etc...
Ik wil ook graag c++ leren in Xcode, maar ik kan niet ergens tutorials vinden, tutorials voor Kdevelop zijn er wel maar weet niet of dat wel lekker draait op mijn mac. Maar heeft iemand een site met tutorals voor Xcode of een boek..?
Ik ben het volledig eens met Jan en Frank. Vergis je niet in C++, het kan jaren duren voordat je daar helemaal wegwijs in bent, je leert het echt niet in een dag (of twee). 'k Heb hier ook een klein kapitaal aan C / C++ boeken liggen en ben 2 jaar werkzaam geweest als parttime C-programmeur (Microcontrollers, dus vooral continu bezig met optimalisatie van snelheid, compactheid van code vanwege beperkte ruimte etc).
PHP is een "loose typed" language, in tegenstelling tot bijna alle andere programmeertalen. Dit maakt het mogelijk voor iedereen zonder enige programmeerkennis aan de slag te gaan met PHP, PHP zeurt niet als je een variabele niet declareerd of een getal in een string-var stopt etc.
Wat verwacht je te gaan willen bouwen met C++? Wil je spannende GUI's gaan bouwen of hou je het bij CLI-programmaatjes. Ga je COM-components maken, ga je iets met netwerken/internet doen etc? Als je echt verder wilt gaan raad ik je aan om gewoon te beginnen met eenvoudige commandline programmaatjes, daar kun je praktisch alles mee. Als je je software op een correcte manier opbouwt zou het niet uit mogen maken of je nu via de commandline werkt of er een GUI omheen bouwt.
Lectuur
Ik kan het boek C++ in 24hours van SAMS Publishing aanraden, daar wordt je stap voor stap begeleidt. Ga je verder zou ik je "het boek" van Bjarne Stroustrup" niet willen onthouden, dit is een musthave voor iedere echte C++ progger (Bjarne is de "uitvinder" van C++, dit boek heb ik zelf ook op de plank staan).
Het begint al aardig te lukken, 1 dingetje lukt me nog niet.
Als ik iets wil printen met de cout functie dan valt het proggy meteen down,
in iedere tut staat dat het normaal is maar hoe verhelp ik dat?:(
je bedoelt dat je programma meteen weer afsluit nadat je het opstart? Dat klopt inderdaad. zet onderstaande code aan het eind van je main, en dan blijft hij wel opgestart.