en een beetje hulp.
Heeft iemand nog ruimte over met MySQL het is hoogstens voor 2 weken want ik wil een script op deze site zelf testen maar heb zelf geen MySQL tot mijn beschrikking en ik snap er denk ik ook niet al te veel van(of wel) :P
wie kan mij helpen?

gr welkominpsace
Naamgenoot, je kan gewoon op je computer een server laten draaien, waarmee je PHP en MySQL scripts kan draaien, google maar eens op WAMPP, XAMPP of EasyPHP.
Dit zijn allemaal pakketjes waarme je locaal PHP scripts icm MySQL kan testen en draaien. Dat werkt veel beter dan elke keer uploaden, en dan online de scripts testen.
Robert schreef op 18.11.2006 15:54
Naamgenoot, je kan gewoon op je computer een server laten draaien, waarmee je PHP en MySQL scripts kan draaien, google maar eens op WAMPP, XAMPP of EasyPHP.
Dit zijn allemaal pakketjes waarme je locaal PHP scripts icm MySQL kan testen en draaien. Dat werkt veel beter dan elke keer uploaden, en dan online de scripts testen.

daar dacht ik ook al aan maar dat leek me een beetje moeilijk ik heb idd een keer een programmaatje gezien je je computer omzet in een server maar doet hij dan je helecomputer of alleen 1 schrijf oid?
Een bepaalde map kan je dan je bestanden in zetten, alle PHP files die je in die map hebt staan kan je aanroepen in je browser door (als je server aan staat, dus het programma is opgestart)

http://localhost/filename.php
je moet die "server" zien als een programma. Je opent het programma. Het programma zorgt ervoor dat je php kunt bekijken.
hij zet gewoon een map op je pc die als server gebruikt word geen schijf niets
gewoon een normale map
kijk eens aan dat ga ik doen ik ga meteen aan de slag :D is er ook een programma om van een computer een ECHTE server te maken?
want dan ben ik al helemaal blij want ik heb geen geld voor een server maar heb een oplossing gewonden maar ik vertrouw die oplossing niet echt
kut zie ik het nou goed of is XAMPP alleen voor linux?
robert schreef op 18.11.2006 16:04
kijk eens aan dat ga ik doen ik ga meteen aan de slag :D is er ook een programma om van een computer een ECHTE server te maken?
want dan ben ik al helemaal blij want ik heb geen geld voor een server maar heb een oplossing gewonden maar ik vertrouw die oplossing niet echt

Een echte server, als je WAMP of XAMPP installeert lijkt mij je server redelijk echt.
goed idee want hier snap ik geen reet van

Reageren