Waar kan je het kopen? Ik heb het via de site nog neit werkend gezien omdat je offline bent :) Maar ik snap dat je via de computer iets kan besturen. Ik zou er ook graag wat mee willen spelen. Bijv mijn handgemaakt ventilator in de ruimte aan en uit zetten enzo ;)
Wel Turmin, dit is een velleman printje K8055. Sluit je aan op een USB poort.
Je maakt wat software die dat printje kan sturen, plaatst een html pagina met javascript online en voila :)
Dus dat met die lampjes is de K8055? of is dat iets wat je weer kan aansluiten op de K8055? En software zelf maken, hoe heb je die gemaakt dan? Of zit die info allemaal erbij als je een K8055 koopt?
Ik heb wel eens 1 of 2 jr geleden gezien dat je via internet een kerstboom kon aan en uitzetten. Hadden ze meerdere "slangen" met lichtjes in de boom en via internet werden die bestuurt en kon je ook met een cam kijken. Echt leuk die techniek.
Het is een Velleman plc :P heb ik ook nog mee gewerkt. Hij zet een signaal van de computer (via usb) om naar signaal waar je iets mee kan. Ik heb er bijvoorbeeld ene werkende weegschaal voor gemaakt, die je kon aflezen op de computer (direct)
@ Marien: deze print kun je als zelfbouw in elke betere electronica winkel vinden. Zelfbouw kost ong. 35€, bestaat ook in gemonteerde versie. (prijs onbekend).
Ik zal vanavond het projectje nog eens online zetten, dan kun je er nog mee spelen :)
@Turmin: kijk maar eens naar de velleman website en zoek het printje. Er zit zo vanalles op wat je kan besturen, leds, analoge uitgangen ed...
Er zit software bij (visual basic) maar helaas niets om deze via het web te besturen. Veel zoekwerk heeft me tot dit resultaat gebracht.
Als er veel vraag naar is wil ik wel een tut schrijven hoe je zelf je K8055 kunt gaan besturen.
@ Zim: een plc kun je dit niet noemen omdat deze niet zelfstandig kan werken, computer moet altijd aanstaan.