Ik was gisteravond aan het rondserven en kwam deze site tegen:

http://www.usbwebserver.nl/site/

Op deze site kan je een complete webserver downloaden.
Dan denk je misschien van, ja er zijn genoeg kant en klare webservers.
Maar wat deze webserver apart maakt, is dat deze 33mb groot is, en je deze niet hoeft te installeren.

Het is gewoon kwestie van een .exe file opstarten, en de webserver is gestart.
Deze hele webserver kan je gewoon bijvoorbeeld op een USB stick zetten.
De hele webserver haalt de files uit de map van de .exe file zelf weg, en werkt dus ook gewoon direct van USB stick.

De root map voor je website enz zit ook gewoon in die map, en dus kan je gewoon ook je website op die USB stick zetten en direct bewerken en testen van die USB stick.

Ikzelf gebruik em nu ook.
Die webserver heeft een eigen menu om PHP en MySQL en Apache enz. aan te sturen, en vanuit dit programma kan je ook kiezen wat je als root directory wilt (bijv. op de pc zelf ipv. de usb stick ofzo) of je kan de default terug zetten zodat ie de Root map binnen de webserver map gebruikt.

Je kan em ook gewoon op je pc zetten, de hele webserver maakt dus gebruik van alleen een simpele map waar die .exe in zit, en losse mappen in zitten zoals de Root map voor je documenten en de configuraties voor PHP enz.

Kan dus op elke pc direct geladen worden van USB stick, zonder ook maar iets op je PC te zetten, en kan ook zo weer uitgezet worden (die webserver) zodat je die USB stick dan weer mee kan nemen naar een andere lokatie om verder te bewerken enz.

Deze webserver maakt gebruik van bijna de laatste versies van Apache, PHP en MySQL, zelfs PHPMyAdmin zit erin gebouwd.

Aanrader voor mensen die hun websites ook op andere lokaties zou willen bewerken etc.
Ik zal even kijken of ik de sticky kan aanpassen :)
[edit] Gedaan[/edit]
Thanks.
Ikzelf vind het een ideaal proggie. Dus ik dacht, laat ik het sharen, heb ik namelijk niet eerder gezien zo'n stand alone proggie.

(Srry voor het verkeerd plaatsen trouwens... *Shame*)
ik heb em al een tijdje.. ik heb ook een autorun geschreven dat hij automatisch de server opstart
Jeeej :-) Ik spaar executeables...

Goed verhaal, alleen jammer dat er geen disk image versie van is.
Ik gebruik hem niet want ik gebruik mijn eigen laptop wel ;)
is het ook mogelijk om PHP te upgraden/downgraden (handmatig) zonder dat dat proggie ontspoort?
Weet ik niet precies eerlijk gezegt...
Maar er komen gewoon nieuwe versies uit van het progje, huidige is 6.0, en dan is de hele zooi geupdate enz...
Dus je kan bijv dan heel makkelijk op school ook doen???
Jup.
Kwestie van een .exe starten vanaf een usb stick of vanaf wat dan ook, en designen maar.
Als ik netserver installeer op mijn USB-stick werkt ie ook gewoon...

Reageren