Ik was gisteravond aan het rondserven en kwam deze site tegen:

http://www.usbwebserver.nl/site/

Op deze site kan je een complete webserver downloaden.
Dan denk je misschien van, ja er zijn genoeg kant en klare webservers.
Maar wat deze webserver apart maakt, is dat deze 33mb groot is, en je deze niet hoeft te installeren.

Het is gewoon kwestie van een .exe file opstarten, en de webserver is gestart.
Deze hele webserver kan je gewoon bijvoorbeeld op een USB stick zetten.
De hele webserver haalt de files uit de map van de .exe file zelf weg, en werkt dus ook gewoon direct van USB stick.

De root map voor je website enz zit ook gewoon in die map, en dus kan je gewoon ook je website op die USB stick zetten en direct bewerken en testen van die USB stick.

Ikzelf gebruik em nu ook.
Die webserver heeft een eigen menu om PHP en MySQL en Apache enz. aan te sturen, en vanuit dit programma kan je ook kiezen wat je als root directory wilt (bijv. op de pc zelf ipv. de usb stick ofzo) of je kan de default terug zetten zodat ie de Root map binnen de webserver map gebruikt.

Je kan em ook gewoon op je pc zetten, de hele webserver maakt dus gebruik van alleen een simpele map waar die .exe in zit, en losse mappen in zitten zoals de Root map voor je documenten en de configuraties voor PHP enz.

Kan dus op elke pc direct geladen worden van USB stick, zonder ook maar iets op je PC te zetten, en kan ook zo weer uitgezet worden (die webserver) zodat je die USB stick dan weer mee kan nemen naar een andere lokatie om verder te bewerken enz.

Deze webserver maakt gebruik van bijna de laatste versies van Apache, PHP en MySQL, zelfs PHPMyAdmin zit erin gebouwd.

Aanrader voor mensen die hun websites ook op andere lokaties zou willen bewerken etc.
Ligt er aan. Op het schip waar ik zat kon ik geen USB drive gebruiken :(...
Berichtje van de maker :)

ik heb em al een tijdje.. ik heb ook een autorun geschreven dat hij automatisch de server opstart

O ? :P die zit er niet eens in :)

Ligt er aan. Op het schip waar ik zat kon ik geen USB drive gebruiken :(...

Het werkt ook zonder usbstick :D

Dus je kan bijv dan heel makkelijk op school ook doen???

ja :D

is het ook mogelijk om PHP te upgraden/downgraden (handmatig) zonder dat dat proggie ontspoort?

Voor mensen met kennis wel, maar het is makkelijk de php 4 module te gebruiker bijv.

mvg leon
Ja dit is wel een grappig iets, Mebus gebruik het volgens mijn al een tijdje (staat volgens mijn zelfs in zijn profiel).
dennis schreef op 03.06.2008 10:07
de download werkt niet bij mij.

kijk eens naar de datum van de posts.

Reageren