Hallo,

Sinds we bij @Home zitten en een SMC router hebben, valt op één computer elke 10 minuten (ongeveer_ het internet weg. Deze computer heeft ook de langste kabel vanaf de router.
Ik hab al een nieuwe router gekregen, maar het probleem blijft aan houden.

Wat te doen?

Mvg,
Jonathan
Jonathan Hogervorst schreef op 07.12.2006 16:55
ok klopt

er zijn geen internet problemen met de laptop. wat nu?
[edit]srry moest edit zijn[/edit]
[edit]huh? alle 3 de pc's staan online in de router terwijl 1 ervan (1) niet online is.
Name=CC*******-A-1  IP=192.168.2.1  Expire Date=Thu Dec 14 17:28:20 2006
Name=CC*******-A-2  IP=192.168.2.2  Expire Date=Thu Dec 14 17:28:20 2006
Name=CC*******-A-3  IP=192.168.2.3  Expire Date=Thu Dec 14 17:28:20 2006
[/edit]
Gebruik je een DHCP server? zo ja:
- wat is de lease time.
- Begin eind ip

edit:

Wij hebben hier ook @Home we gebruiken een DrayTek Vigor 2900 (Kost wat heb je ook wat:D), No problemo.

edit2:

Maak is een screenshot van "Netwerkverbindingsgegevens" schermpje. Klopje Details van Status Lan verbinding schermpje.
Ik heb zelf ook @home en heb de laaste tijd ook wat problemen gehad.
Na een modem restart deed alles weer perfect! (@home is ook bezig met een snelheid update hou dus daar ook rekening mee;))
Dennis schreef op 07.12.2006 17:42
home is ook bezig met een snelheid update hou dus daar ook rekening mee;))

De Randstad krijgt ADSL2.. dus dit geld niet alleen voor @huis.
@martijn: ja, DHCP. lease tot volgende week.
@dennis: rare is dat als we de utp (wan) rechtstreeks in pc doen geen problemen hebben, met andere pc's geen problemen hebben, met laptop op deze kabel ook geen problemen hebben, en met kpn modemrouter ook geen problemen hebben...
@leo: idd, kwoon in t boaren drentaon

een screenshotsessie:

[edit]de aanvallen op m'n router hgaan door, gemiddel 3-4 aanvallen per seconde :S[/edit]
Aanvallen op een router maakt niks uit.
De router geeft bij mij ook steeds aan dat ie aanvalt, maar dat is gewoon de proxy scanner van een IRC Serveri xD
Bij DNS-servers heb ik alleen dat 1e IP staan.

Wij hebben de router op 192.168.1.1 anders computer krijgen ip-adressen 192.168.1.10 tm 192.168.1.50. Ik weet niet of dit allemaal nog wat uitmaakt misschien dat je het zo ook eens kunt instellen.

Je Lease time staat op een week dat is dus wel goed.
Alle computers staan op automatisch IP en DNS?

edit:

Probeer nog eens in CMD (Dos)

ping 192.168.2.0 -n 10000
ik ga nu kabel modem een half uur uitzetten, hopen dat ik een ander ip krijg en als er dan geen attacks zijn testen of het beter gaat. en ik ga eten. later
[edit]wat is port 17900?[/edit]
ik heb op advies van een schoolgenoot alle pc's aangezet en de router gereset, maar geen effect. ook gebruik ik nu een andere poort voor die pc, maar ook geen effect. akn hethelpen als ik het ip-ares laat aanpassen?
laat je kabelaar even een lijncheck doen, voor de zekerheid.

Reageren