Ik heb sinds enkele dagen nieuw internet. Het gaat hierover Tele2 Compleet. Na veel gezeur heb ik eindelijk mijn modem ingesteld gekregen! Als je eraan zit te denken om over te stappen op Tele2 moet je eens ervaringen erover lezen... Ik ben er niet helemaal weg van maar ik zat al bij Zonnet ADSL. (Zonnet werd Versatel en dit werdt Tele2) Dus als ik naar een andere provider wilde lag mijn verbinding enkele weken eruit.
De modem die je krijgt is 10 keer bagger! Je mag bijna niets instellen, DHCP kan niet uit en nog meer van die bullshit (geen WPA voor draadloos). Gelukkig heb ik hem nu gewoon op mijn Linksys router staan en die ondersteund dat gelukkig wel!
Maar nu de positieve kant van het verhaal:
De downloadsnelheid is echt om van te kwijlen! Ik zetten een download aan welke gewoon van een webserver afkwam (110mb groot het bestand) download snelheid bedroeg 1,5mbps! Dus binnen 2 min het bestand binnen. Gewoon geweldig! (abb is: 20mb/1mb, up/down)
Patsen met internet snelheden hier heeft trouwens ook geen nut, 10 euro per maand voor 100 Mbit/s (12.5 MB/s theoretisch) is heel normaal voor mensen op de Uni.
Maar hoeveel mensen zitten gemiddeld hierzo op de Uni? Het is ook niet bedoelt om te patsen hoor, gewoon hoe de ervaring is met Tele2 adsl. Eigenlijk zou ik het niemand aanraden om er internet van te nemen.
Veel problemen. (dat heb je met de company that brings you small bills) Dus blijkt maar weer: goedkoop is duurkoop... Ik heb met mijn vorige abb ook er erg veel uitgelegen. Lach hun stomme DHCP server er weer uit...
?
Onbekende gebruiker
09-12-2006 16:43
Waarom zo snel¿ Heb het nog nooit nodig gehad.
Me geeft toe dat 56K iets te langzaam ging maar we zitten hier met zijn alle op op 3 Mbps. Iedereen heeft tegelijkertijd webradio, remote desktop/vnc, ftp, mysql verbindingen en z'n webbrowser aan staan zonder enige problemen.
Klopt, maar als je eerst op 768/370 o.i.d. zat (a 14 euro per maand) en dan een aanbieding krijgt voor het eerste jaar voor 24 euro per maand wil je wel de overstap maken op deze snelheid :)
Lijkt me ook niet gek nee.
Ik doe zo'n 7-800 KB/s hier, is eigenlijk wel voldoende.
Downloaden van grote files doe ik vaak 's nachts en TV series en films van <1GB oid zijn toch zo binnen als je wat anders doet.
Mijn ervaring met mijn provider, Tiscali, is nog altijd goed.
Nooit echt problemen gehad, en altijd lekker vlot.
( Een X Mbit abbo krijgt, dat is iig mijn ervaring, altijd X + een beetje snelheid zodat je de theoretische max van je gekochte verbinding vaak wel haalt :) )
Alleen de helpdesk is wat minder, zeker nu, en dat is ook al weer een tijd, je er flink voor moet dokken per minuut en de reactie op emails ook niet altijd even vlot is.
Wij hebben thuis 2 comps op een 2 Mbps lijntje liggen, en ze staan beide aan, ik heb altijd online muziek aan, aantal websites open, msn aan, en ik speel cod1 online, maar nooit problemen gehad! (wij zitten gewoon bij KPN)