Even zo maar een zaterdag middag topic:

Ik heb sinds enkele dagen nieuw internet. Het gaat hierover Tele2 Compleet. Na veel gezeur heb ik eindelijk mijn modem ingesteld gekregen! Als je eraan zit te denken om over te stappen op Tele2 moet je eens ervaringen erover lezen... Ik ben er niet helemaal weg van maar ik zat al bij Zonnet ADSL. (Zonnet werd Versatel en dit werdt Tele2) Dus als ik naar een andere provider wilde lag mijn verbinding enkele weken eruit.

De modem die je krijgt is 10 keer bagger! Je mag bijna niets instellen, DHCP kan niet uit en nog meer van die bullshit (geen WPA voor draadloos). Gelukkig heb ik hem nu gewoon op mijn Linksys router staan en die ondersteund dat gelukkig wel!

Maar nu de positieve kant van het verhaal:
De downloadsnelheid is echt om van te kwijlen! Ik zetten een download aan welke gewoon van een webserver afkwam (110mb groot het bestand) download snelheid bedroeg 1,5mbps! Dus binnen 2 min het bestand binnen. Gewoon geweldig! (abb is: 20mb/1mb, up/down)

Mijn webserver is hierdoor ook lekker snel :P

Dus dit is mijn ervaring met Tele2
Ha ik heb thuis een webserver, met gameserver in 1 en dan nog eens 3 normale computers en ze delen internet met elkaar van tiscali (6mbits, 750kbits) en ik haal altijd maximale snelheden er uit.

Het lekkerste is dat mijn ouders en ik nooit problemen met mijn server hebben, want ons internet kan het met gemak aan ookal zit ik er ook nog bij te downloaden :D
*zucht*.. kom ik aan met m'n amper 512 per seconde...

Dan te bedenken dat ik nog geen 5 jaar geleden al blij was met m'n 5kb :P
Ik heb 7 Mbit/s down en 1 Mbit/s up

zit trouwens bij multikabel:) Soms storingen maar merk je bijna nooit wat van en worden anders erg snel opgelost altijd:)

GR. mebus
Ik haat die maximale 1 Mbit/s upload... :S Zit ik op me werk even een back-upje van 1,23 GB naar een server thuis te pompen ben ik een halve dag bezig.

Waarom kan koper die hoge download nou wel aan, maar niet die hoge upload...?

Elwin
Elwin koper kan makkelijk een lijnte van 8 Mbit/s up hebben hoors dit is gewoon bij veel providers zo...

22 zelfs ook en denk nog veel hoger... lich t er maar net aan hoe ver je van de centrale afstaat... Want koper heeft ook een weerstandswaarde. Alle metalen trouwens ma koper het minst op zilver na dan:p ma alleen maar zilveren draden? Ehmmmm

GR. mebus
8 Mbit/s up? Met ADSL? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord... Sterker:
Uploadsnelheid

De uploadsnelheid varieert van 1 tot 3,5 Mbit/s.

De in Nederland en Belgiƫ toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbps upload toe, Annex M is niet toegelaten in verband met teveel overspraak op andere telefoonlijnen.
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.3 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s
Bron

Elwin
Woon ik in belgie? Nee...

en koper zouw dit makkelijk kunnen hebben zo... trouwens onze lijnen waren dacht ik van glasvezel na ja na de centrale's dan

ik heb power: multikabel

GR. mebus
mebus schreef op 12.12.2006 16:02
Woon ik in belgie? Nee...
Wie zegt dat dan? Die lijnen zijn net zo goed voor NL zoals in dat stukje staat...
mebus schreef op 12.12.2006 16:02
en koper zouw dit makkelijk kunnen hebben zo... trouwens onze lijnen waren dacht ik van glasvezel na ja na de centrale's dan
Een ketting is altijd zo sterk als de zwakste schakel...

Dus als alles glas is, maar tussen de centrale en het AOP is het koper, dan is de maximale bandbreedte zo hoog als het koper toe staat.

Elwin
en bij ons dus 7 Mbit/s trouwens het is een ander soort leiding...het is geloof een coaxkabel...

Ma dat weet ik niet zeker hoors...

GR. mebus
Je kan wel sDSL aanschaffen (prijzig) Bij mij op mijn vorige stage hadden ze een 2mb/2mb lijntje liggen. Werkt ook wel relax :)

Reageren