Hey ik maakte een scriptje om naar een pagina na te gaan door deze in een inputveldje in te typen maar hij verzend de waarden van men velden niet:s

<form name=loginfast method=post action="javascript:document.location='http://' + document.loginfast.name.value + '.youblog.be/?' + document.loginfast.name.value + '&bpage=blog_admin'">
 <input type=text name=name value=Username onFocus="if(this.value=='Username')this.value='';" ><br>
 <input type=password name=pass value=Username onFocus="if(this.value=='Username')this.value='';" ><br>
 <input type=submit value=submit name=submit_pass>
 </form>

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik denk dat je dat JavaScript niet in de action van het form moet zetten. Je kunt hem beter koppelen aan het onsubmit event van het formulier.
[edit]
En als het om een login-formulier gaat, kun je beter helemaal geen JavaScript gebruiken. Iedereen kan het uitzetten.
[/edit]
Hmm is wel waar maar het redirect naar de persoonlijke pagina van de gebruiker maar ik denk dat er geen andere mogelijkheid is dan met js te werken.

Bij onsubmit gebeurt er niets. De pagina wordt gewoon herladen:s
Natuurlijk kun je redirecten naar de persoonlijke pagina van de gebruiker!
Je doet gewoon:

<form method="post" action="verwerk_login.php">

Als de login correct is, dan kun je hem op verwerk_login.php doorsturen naar de persoonlijke pagina (bijvoorbeeld met de functie [php]header[/php])
heb ik ook al aangedacht maar hoe bewaar ik dan de post gegevens? dat deze mee worden verzonden, want die worden immers verwerkt op de persoonlijke pagina
big-smoke schreef op 10.12.2006 18:38
heb ik ook al aangedacht maar hoe bewaar ik dan de post gegevens? dat deze mee worden verzonden, want die worden immers verwerkt op de persoonlijke pagina

Als je een MySQL database hebt, kun je dat daar in plaatsen. Een beetje verdiepen in MySQL en klaar is Kees.
Weet ik wel maar ik vind het maar onozel om die records weer eens in de mysql te zetten, het zou veel handiger zijn om ze gwn door te sturen begrijp je?
big-smoke schreef op 10.12.2006 18:38

Bij een login-formulier zijn de enige POST gegevens een username en een password. Die heb je maar 1 keer nodig, op de pagina die de formuliergegevens verwerkt. Daarna zet je een sessievariabele (bv. $_SESSION['login'] = true;) en andere met daarin het id van de gebruiker. Aan de hand van die sessievariabelen kun je alle info die je nodig hebt over de user uit je DB halen.
maar kan ik het niet oplossen op de manier die ik probeerde te gebruiken met js?
Het kan wel, maar waarom zou je dat willen? JavaScript is uitermate onveilig voor inlogscripts.
Het is tch niet onveilig als ik gwn met js laat doorsturen naar een pagina waar gekeken wordt of alles goed is ingevult? ofwel?

Reageren