Jullie kennen de middelbare school vast wel, sommige zullen er al vanaf zijn sommige zitten nog midden in het traject!
De middelbare school heeft zoals jullie weten 3 niveau's VMBO, HAVO en VWO.
Die weer onderverdeeld zijn.
Ik wil graag even de aandacht vestigen op de VWO doelgroep, daar zitten toch wel de vrij intelligente leerlingen in, maar wat als VWO je nog niet genoeg te bieden heeft. Vaak zie je bij kinderen die te slim zijn voor het VWO dat ze zich gaan vervelen, misdragen en lage cijfers halen.
Het probleem voor die kinderen zit hem in de uitdaging, daarom wou ik een VWO plus traject oprichten.
Bij dit traject werk je in een bedrijf, dat door leerlingen van de school onderhouden word, klas 1 tot en met 6 doen hier aan mee. Wat voor bedrijf het word weet ik nog niet.
Maar school en werk is moeilijk te combineren, dus komt er een zogenaamd vierkant rooster. Je zit op school van half 9 tot half 5, en daarna ben je ook KLAAR.
De eerste halve dag volg je lessen, op een hoger tempo dan het VWO en bijna volledig zelfstandig, in het 2de gedeelte van de dag kun je je kennis toepassing in het bedrijfsleven en kennis opdoen van het bedrijfsleven.
Het financiele gedeelte, je ziet de bui al hangen, dat kost klauwen vol geld en is alleen voor de rijke, boven begaafde mensen. Helemaal niet, in het bedrijf wordt geld verdient en je verdient jezelf dus terug.
En nou wil ik graag jullie mening hierover horen!?
Groetjes Marcel
435 views