Ik heb samen met een kameraad dit miniprojectje gestart. Wij voegen nummers toe, en binnekort nog hopelijk meer mensen. Met elk nummer kan je stemmen reageren, er is een review, een lyric om zo te zoeken als je bijvoorbeeld een zin van een uber chill nummer in je hoofd hebt en die op wilt zoeken.

De zoekfunctie en de main page zijn algemaakt, er komen natuurlijk nog meer overZichtpagina's maar die komen binnekort.

De links staan boven het viewvak, maar die komen later in de blauwe balk met het lettertype wat daar nu ook al staat.

Graag zou ik van jullie weten hoe jullie de navigatie vinden, en of het een beetje chill is. Eventuele layout tips ook altijd welkom. Hij moet het goed doen in Firefox en in IE.

http://nummertjegezo.ch.tt
Ik vind de navigatie-links linksboven echt iets te weinig contrast hebben met hun achtergrond. Ik moest er naar zoeken (zoeken!) en zat eerst bij die regels over 'powered by'.

Verder zou ik sowieso zoveel mogelijk klikbaar maken om te zoeken. Bijvoorbeeld de waarde die achter 'genre' staat rechts, en de albumnaam, artiestennaam, jaartal. Daar kan de gebruiker heerlijk mee bladeren, des te langer ze op je site blijven en des te meer ze zullen vinden wat ze niet zochten maar wel wouden vinden.

Van je HTML broncode klopt trouwens niet zo veel. Toch knap dat het er dan nog zo redelijk uit ziet. Herstel, dat lijkt alleen zo te zijn op de zoek-pagina.

Je weet dat links die alleen maar bereikbaar zijn via je Javascript functies (AJAX in dit geval) niet vindbaar zullen zijn in Google?

En ik kan stemmen zonder een rondje te hebben gekozen. Blijkbaar heb ik een 0 gestemd op die nieuwe plaat van de Freestylers (moest een 5 zijn ;) )

En je site is net iets te hoog, ik moet altijd horizontaal scrollen. Zou dat niet liquid kunnen?

Verder mis ik de features... Wat zijn jouw voordelen boven de grote jongens als Last.fm e.a.?
@jelmer, Fijn commentaar kan ik wat mee. De links die komen daar dus....met het lettertype wat daar staat.
De html op de pagina's klopt even nog vergeten laatste stukje HTML the echo'en. Inderdaad dat je kan klikken op artiest is een leuke optie, dat zal er ook zeker wel komen, maar dan moet ik dus eerst nog extra pagina's gaan maken voor genre's ed.

Dat van die ajax is jammer:( dat wist ik niet. Maar veranderen doe ik niet, want ik vindt de navigatie iets te lekker ervoor.
Stemmen zonder rondje aanvinken hoort niet te kunnen :S Dan zou je een melding moeten krijgen.

Feature's; ik vind sites als last.fm net iets te uitgebreid. Overzicht is eruit. Echt fijne nummertjes zijn moeilijk te vinden. Daarnaast de reageeroptie per nummer maakt het denk ik bij ons omdat je dan echt kan lezen of een nummer fijn is.
En stel dat er 500 nummers in jullie database zitten: hoe vind ik dan de nummertjes die ik het fijnste vind?
Is het niet handig om onder de 2 tekstvakken nog een vak te maken wat ik vind het daar nuwel erg leeg.
@Remco, dan wordt het scrollen.
Het puntenwaarde systeem een soort van top te maken. Daarnaast dacht ik aan een functie dat gebruikers evt. een favorietenlijst kunnen maken en je dus zo kan kijken wat anderen leuk vinden.
Hoeveel fouten zitten er in onderstaande tekst?

"De place om op de hoogte te blijven van de sappigste beats en fijnste nummertjes. Deze website wil daarbij helpen. Maar je moet ze zelf downloaden des-al-niet-te-min weet je wel wat je het best kan downloaden en echt aan te raden is. In verschillende catogorien vind je info over het nummer zoals de lyric, een review van onze zijde, maar jullie kunnen ook reageren en aangeven wat jullie ervan vinden. Keep up the good listening. "
De website is nog niet offcieel af natuurlijk. Er zitten idd paar fouten in, komt goed. Nog anderen?
Hmmm, nederlands, handiger weergegeven vindt ik zelf, kijk deze website is er niet om te concureren met bijvoorbeeld last.fm. Het gaat ons erom, je hoort een fijn nummer in bijvoorbeeld een discotheek en je zoekt hem op doormiddel van de songtekst. Daarnaast kan je ook je feedback geven zodat andere mensen ook weer kunnen ontdekken hoe fijn een nummer is. Het idee zal vast al tig keer uitgevoerd zijn, maar toch wilde ik het gewoon maken.
Bump

Er zijn een paar forse updates:
-ledendeel, je kan nu lid worden en nummers posten.
-videotjes bij de nummers (onder id3 tags) van youtube

Ik hoop dat jullie dit al meer de moeite waard vinden, want sommigen
van jullie vonden onze site niets toevoegend. En dat kan, maar we zijn met kritiek in de weer gegaan dus graag meer commentaar.

Reageren