Ik heb samen met een kameraad dit miniprojectje gestart. Wij voegen nummers toe, en binnekort nog hopelijk meer mensen. Met elk nummer kan je stemmen reageren, er is een review, een lyric om zo te zoeken als je bijvoorbeeld een zin van een uber chill nummer in je hoofd hebt en die op wilt zoeken.
De zoekfunctie en de main page zijn algemaakt, er komen natuurlijk nog meer overZichtpagina's maar die komen binnekort.
De links staan boven het viewvak, maar die komen later in de blauwe balk met het lettertype wat daar nu ook al staat.
Graag zou ik van jullie weten hoe jullie de navigatie vinden, en of het een beetje chill is. Eventuele layout tips ook altijd welkom. Hij moet het goed doen in Firefox en in IE.
Het ziet er overzichtelijk uit en het is een clean style.
Eerst dacht ik dat de Powered by .... het menu was >_>, maar toen zag ik dus het echte menu.
Wat over het menu. Blauw en grijs is niet echt goed voor je ogen... Het heeft te weinig contrast wat andere al zeiden. Ook zou ik, als je over een menu item gaat, een hover-over effect doen; misschien een idee.
Verder zou ik de iframe vervangen door een div en dan doormiddel van CSS de div laten scrollen:
<div id="container">
hier je tekst
</div>
#container{
overflow: auto
}
Over de functionaliteit van de site: Dit is nou een erg goede site om nog eens terug te komen. Voor als je dus een nummer wilt opzoeken die je leuk lijkt e.d. Goede keus om daar een site over te maken.
@Gamer13
Binnekort morgen ofzow, krijgen we als het goed is een nieuw domein, en dan wordt de header aangepast, dat powerd by gaat eruit. De url wordt rechts uitgelijnd. Dit zal het probleem ten goede komen denken we.
Die div, het voordeel met een iframe is wel, dat je filmpjes kan kijken en tegelijkertijd inloggen kunt in het linker gedeelte. Maar er zijn ook genoeg nadelen natuurlijk, scripten wordt hiemree zeer goed nadenken.
Hover effectje, gaan we even over buigen, ik denk dat dat em wel wordt.
Nadeeltje, de site had 40 nummers, en we waren goed opweg, heb ik perongeluk de tabel verwijdert met daarbij alle nummers. We hebben er nu weer nieuwe instaan, dus het wordt nog wel master xD
Nej idd, herjan, maar daar komen ff van die dingetjes als, 5 laatste reacties, hoeveel leden we al hebben, en van dat soort dingetes. En verdere informatie. Dat als je ingelogd bent dat het dan verandert in ledendeel,
das een beetje tragisch, als jij inlogd dan refreshed de pagina niet, zo kan je gewoon doorgaan met muziek bekijken enzovoorts. Daarom heb ik daarnaast een linkje gemaakt met ledendeel. Ik geef toe dit kan beter. MAar omdat ik met een iframe werk kan het niet anders.
Nou het toevoegen meot volgens mij al lang lukken. Alleen we moeten het eerst nog ff handmatig keuren doormiddel van phpmyadmin. Volgende week vakantie en is me toetsweek voorbij en gaan we dat ff inbouwen.
Navigatie:
Ik zou er knoppen van maken: geen tekst linkje. En, zoals hierboven dacht ik ook al gezegd, meer contrast in de links.
Bovenkant (kan ik dat de header noemen?):
zorg ervoor dat je tekst meer contrast heeft met je achtrgrond. Ik zou ook bijna zeggen: maak een leuke flash animatie van die balkjes, niet te wild maar gewoon subtiel. Zo op het eerste oog lijkt het een hele bewegelijke site, tot 2 seconden daarna, blijkt alles toch best statisch.
Indeling:
goed, niks aan veranderen. Misschien wel de onderste afbeelding met 'wordt nu lid' iets minder prominent aanwezig laten zijn
Verder nog een klein detail: zorg ervoor dat je tabellen mooi uitgelijnt worden. Op enkele plaatsen zitten er een paar pixels teveel tussen.