Ik wil 2 divjes langs elkaar zetten, dit leukt simpel, 2x float:left; en daar onder clear: both; Maar, nu geef ik de linkse div een achtergrond kleur mee, maar deze loopt niet verder dan de tekst hier in. De bedoeling is dus dat beide DIVs even groot blijven, onafhankelijk van de vulling. Ik heb even gegoogled, maar vind niet direct wat nuttigs, dus even hier vragen ;)
Een width meegeven, noch de float heeft een invloed op de hoogte van de div. Als in de linkse div 1 regel staat, en in de rechtse 100, wil ik nog steeds dat ze beide even hoog zijn... En dat lukt me niet.
[edit]PHPNewbie: Zoiets ja, maar de hoogte moet mee volgen naargelang de inhoud[/edit]
Dit is een ouwe bekende. Als je de hoogte van tevoren opgeeft, krijg je scrollbalken die je misschien niet wilt. Als je de hoogte niet van tevoren opgeeft, krijg je een hoogte verschil in je divs.
Je moet dus een truc uithalen. Ik zal proberen te beschrijven hoe je te werk moet gaan.
Voor de linker- en rechterkolom maak je een div. Die float je allebei naar left. Geef ze allebei dezelfde breedte. Vul de linkerdiv met een stukje tekst, en vul de rechterdiv met een groter stukje tekst, zodat hij langer wordt.
Nu maak je een div om de andere twee heen. Zorg dat de breedte klopt. Nu maak je een achtergrondplaatjes dat net zo breed is als de div die om de andere twee divs heen zit. Geef hem om te testen een linkerkleur en een rechterkleur. Het plaatje moet de achtergrond worden van de div die om de andere twee heen zit. De "inpak" div zal altijd dezelfde hoogte aannemen als de langste van de twee binnenste divs.