Ik wil 2 divjes langs elkaar zetten, dit leukt simpel, 2x float:left; en daar onder clear: both; Maar, nu geef ik de linkse div een achtergrond kleur mee, maar deze loopt niet verder dan de tekst hier in. De bedoeling is dus dat beide DIVs even groot blijven, onafhankelijk van de vulling. Ik heb even gegoogled, maar vind niet direct wat nuttigs, dus even hier vragen ;)
Ik heb even een voorbeeld gemaakt om te laten zien wat ik bedoel.
[edit]
En ik zie dat hij in FF en Opera goed werkt, maar in IE niet! LOL, wat een verrassing he?
[/edit]
Hoi Jan, bedankt om te reageren ;)
In IE doet hij het hier ook. Maar er is dus geen manier om dit zonder afbeelding te doen? Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Maar als er geen andere optie is, zal het zo moeten, bedankt! :)
Er zijn andere manieren. Eén manier is met JavaScript kijken welke div het langst is op het onload event van het window object. Daarna pas je dan de kortere div aan.
Daarom gaf ik de site van Stu Nicholls. Ik had deze pagina al eens gezien maar wist het adres niet meer. Ik zou overigens de code eens goed moeten bestuderen om te zien hoe zijn oplossing werkt. Hij formateert zijn CSS namelijk wel heel slecht ;-)
[edit]
Hij heeft de een of andere ingenieuze oplossing met negative margins bedacht.
[/edit]