Zoals de meesten wel weten werk ik als freelance webdesigner, een soort bijbaantje van me. Alleen beginnen er bij mij wel vragen te spelen als:
- Moet ik verdient geld bij de belastingsdienst melden, of vanaf welk bedrag?
- Komt de kinderbijslag niet in het geding ( ik ben 15 jaar )
- Moet je persé een kvk-nummer hebben?
Ik wil namelijk niet echt de illegale toer op.
P.S. Ik verdien tot nu toe max. 150 euro per maand met webdesign...
- kvk is niet verplicht, dit is alleen nodig voor een eigen bedijfje.
- Kinderbijslag kan in het geding komen als jij aan je limiet komt (2500 euro per jaar dacht ik)
- Wat jij verdient kan je in weze aangeven bij de belastingdienst, eigenlijk moet dit zelfs als je veel verdient. Later kan je het toch terugvragen als je onder een bepaalde grens bent gebleven.
En voor het grootste deel is de keuze aan jouzelf.
Het lijkt me dat je wel ingeschreven moet staan bij de KvK, ik heb er ook niet veel verstand van maar denk dat het in jou geval niet erg rendabel is om je in te schrijven. misschien dat er meer info op site van kamer van koophandel staat
als ik jouw was zou ik gewoon het werk door blijven zetten zoals je nu doet, inpricipe werkt een groot deel in het zwart, en zulke als jouw zijn er meer.
Ik heb er wel wat aan ja, heb komt er dus op neer dat ik in principe wel belasting moet betalen over wat ik verdien, maar ik hoef geen KvK aan te vragen. Als ik af en toe een opdracht aanneem, zoals nu het geval is hoef ik nog geen belasting te betalen. Ga ik structureel websites maken, dan moet ik officieel wel gaan afdragen aan de belasting....
voor zover ik de nederlandse economie ken kun jij je niet eens inschrijven bij de kvk, je bent immers niet financieel onafhankelijk (Leeftijd>18). Dus voor alle actie die jij uithaald zijn je ouders financieel verantwoordelijk. Over de kosten die je maakt, freelance is prima, moet je anders ff bij de belastingsdienst zoeken. en de voor wat betreft de kosten die je maakt, die komen niet in het geding met de kinderbijslag, ik heb zelf als een jaar 500+gulden (ja je mag zelf omrekenen verdient) en daar heb ik nooit wat van gehoort.