Heren,

Mijn jaarlijkse 'tijd voor een update!' zorgde er ook deze keer weer voor dat mijn website weer eens een remake kreeg. Op zich ben ik er tevreden over maar ik zou graag jullie meningen horen danwel wat extratjes voor wat extra kleur...

Klik.
Opsplitsing van het contactformulier vind ik persoonlijk niet zo mooi. Zie liever alles in 1 vierkantje staan. Dit wordt wat rommelig naar mijn zin.

Je gewone standaard link kleurtjes, ik zou ze mooi grijs maken o.i.d.

Als ik door het menu blader van links naar rechts kom ik eerst op "over mij" en foto van je tegen, dus ik ga vlug naar "Kenia" staat er weer 1 zeg! :-p Just kiddin'

Misschien de achtergrond "vast" zetten, en de content er overheen laten glijden.

De header vind ik NET iets te groot eigenlijk.

Voor de rest ziet het er allemaal prima uit ;-) Ook leuk dat je de header achtergrond kunt wijzigen :-)
Ik zit er over te denken om met een knopje de header te laten 'slinken' tot zeg 100px ofzo. Zodat je als het waren niet alleen de header kunt wijzigen maar ook hoe groot hij is. Het mooiste zou natuurlijk flash zijn maar ik heb een hekel aan flash dus waarschijnlijk ga ik gewoon stylesheets wisselen.
Of met Javascript, omdat het alleen gebruikersgemak is, is dat best goed mogelijk met JS vind ik.

Dingend die mij opvallen, lettertype in header staat me niet zo aan. De tekst is klein, maar toch valt het heel erg op door kleur en locatie. En daardoor wordt het ook erg strak. Strakke websites zijn mooi, ben ik helemaal met je eens. Maar 1 ding anders vind ik altijd ook wel grappig, dus bijvoorbeeld de tekst in de header schuin oid.

Ook vind ik het witte van de context te veel afsteken. Misschien een idee er een hele lichte fade in te zetten. Naar grijs toe even licht grijs als je menu knoppen die op de achtergrond staan (misschien nog lichter zelfs).
En ook daar het lettertype wat me beetje stoort. Ookal weet ik niet precies waarom.
Ik gebruik op dit moment bij een website waar ik mee bezig ben een Serif lettertype, staat me ook wel aan, ookal ben ik bang, dat op Windows er dan automatisch Times New Roman gekozen wordt, dus moet even een algemeen Serif lettertype kiezen, want Times vind ik niet mooi.
als je de header veranderd schiet hij steeds terug op die van jou met de afgrond.
Ik zie het... dat is vreemd, zou zweren dat het altijd gewerkt heeft en er is niks veranderd. Ik ga zo ff inloggen op mij server, volgens mij vergeet hij zijn sessies.
@arjan, zeg ook niet dat je het in flash oid moet doen maar ik vind dat zeker jij dit beter moet kunnen na wat ik gezien heb van je :))
WillemJan Zijderveld schreef op 24.12.2006 15:18

En ook daar het lettertype wat me beetje stoort. Ookal weet ik niet precies waarom.
Ik gebruik op dit moment bij een website waar ik mee bezig ben een Serif lettertype, staat me ook wel aan, ookal ben ik bang, dat op Windows er dan automatisch Times New Roman gekozen wordt, dus moet even een algemeen Serif lettertype kiezen, want Times vind ik niet mooi.

Geen slimme keuze... Lezen op een beeldscherm is voor mensen al geen pretje en dan smeer jij ze letters met schreven aan...
Schreefloze letters zijn echt een must-have als het om tekst lettertypes gaat!

Reageren