Kan ik dan zelf de key weer wijzigen? Want ik kan dat namelijk nergens vinden in het menu van de router. Op het apparaat zelf staat ook alleen maar een serienummer. Daar kom ik niet zo ver mee...
Hmm....ik had dat laatst ook. Je kan de sleutel ook wel achterhalen als je zo'n formulier hebt met het wachtwoord al ingevuld. Via Firefox met de Web Developer toolbar ga je naar de pagina waar het wachtwoord staat, selecteer 'Forms' en dan 'Show Passwords'.
Gewoon met een naaldje ofzo in dat kleine gaatje steken op de router een klaar is herjan;)
GR. mebus
juist, gewoon resetten. dan inloggen (meestal met alleen wachtwoord admin, dus bij username niks) als dit niet werkt overal admin ofzo neerzetten. ff de instellingen weer wijzigen. nu een beveiliging instelllen, en dit WEL opschrijven :)
Oeps, heb nu hun internet vernaggeld... Ik dacht dat ik het accesspoint te pakken had, dus ik resetten. Bleek het de router te zijn, dus inloggegevens voor ADSL weg. Allerlei brieven van de provider erbij gehaald, maar de goeie zat er niet tussen. Morgen maar ff bellen.
Hmm....ik had dat laatst ook. Je kan de sleutel ook wel achterhalen als je zo'n formulier hebt met het wachtwoord al ingevuld. Via Firefox met de Web Developer toolbar ga je naar de pagina waar het wachtwoord staat, selecteer 'Forms' en dan 'Show Passwords'.
je kan ook in de opties het wachtwoordbeheer openen ;)
WEP-key is iets anders dan de inloggegevens die FireFox opslaat!
Zonder WEP-key kun je überhaupt geen verbinding maken met het accesspoint, dus je hebt niks aan in FireFox opgeslagen wachtwoorden.
Mijn advies:
Probeer eerst via een kabel met het accesspoint te connecten (meestal geen WEP-key nodig), kijk dan of je je admin wachtwoord nog ergens hebt, en probeer de WEP-key te wijzigen.
Indien het accesspoint geen netwerkpoort heeft, gewoon resetten.
Hij heeft inmiddels z'n ADSL-gegevens gevonden, dus ga er vanmiddag heen. Er zitten al andere computers in het netwerk via een kabeltje, dus zal ik dan wel op de een of andere manier bij het accesspoint kunnen komen. En daarna op zoek naar de WEP-key en hem wijzigen!