Ik zit ff bij een kennis, om een PC aan te sluiten, maar meneer is z'n WEP-key van het WLAN vergeten, en heeft het niet opgeschreven.

Hij surft via een Vigor2200 van DrayTek. Heeft iemand misschien ervaring ermee?
Herjan schreef op 27.12.2006 00:02
Oeps, heb nu hun internet vernaggeld... Ik dacht dat ik het accesspoint te pakken had, dus ik resetten.

En je mag daar nog komen? Als je nog niet het verschil ziet tussen de 'router' en de draadloze zender, denk ik niet dat je geschikt bent om daar aan te prutsen... Maar in ieder geval nog veel succes.
Wat dacht je van een draadloze router. Wij hebben thuis zo`n speedtouchgeval, kunnen 4 via lan verbonden worden, of je moet er nog zo`n hub tussen hangen, en er zit ook nog zo`n antenneding op, dus lekker draadloos werken...
Ik weet wel dat zo'n draytek lekker uitgebreid is! Verder moet je ff de handleiding van de draytek erbij pakken, staat het standaard wachtwoord heus wel in. Dan de WEP instellingen opsnorren (ik zou trouwens als dat even mogelijk is over gaan op WPA, is een stuk veiliger)
Rafael schreef op 27.12.2006 11:43
[quote='Herjan schreef op 27.12.2006 00:02']Oeps, heb nu hun internet vernaggeld... Ik dacht dat ik het accesspoint te pakken had, dus ik resetten.

En je mag daar nog komen? Als je nog niet het verschil ziet tussen de 'router' en de draadloze zender, denk ik niet dat je geschikt bent om daar aan te prutsen... Maar in ieder geval nog veel succes.[/quote]

Ik weet het, was best een grote blunder :P

@Marien: bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of hij ook WPA kan.
zoals Andries Louw W. zei ff verbinding maken via een draadje,
In het admin menu heb je de optie om je wpa key te wijzigen,

router resseten en alles heeft geen zin :)

wachtwoord blijft het zelfde, aangezien er standaard een wpa key is toegewezen door de fabrikant.

wat je wel kunt doen als je het wachtwoord echt niet meer kunt veranderen,
securety uitschakelen, zodat je een open netwerk hebt.
Het is gelukt. Na een hoop knoeien had ik het voor elkaar. In de router zaten nog een paar instellingen fout, waardoor internet het niet deed. Vervolgens nog ff een switch ertussen gegooid, want er moest nog een computer met een touwtje aan het netwerk. Daarna heb ik het accesspoint gereset, en de key uitgeprint en gezegd dat hij hem goed moest bewaren :P Bedankt voor alle tips!

Reageren