IK heb hier een pc uit ong. 1998:
300 mhz processor
64 mb ram
4gb hd

Welke OS is het best om hierop te zetten (er staat nu niks op)?
Ik wil hem als server gebruiken...
Ik maak mij geen zorgen om stabiliteit, eerder om snelheid :+.
Een van mijn OpenBSD servertjes die nog steeds perfect draait is een Pentium 167 MHz met 64 Mb geheugen en een 1.7 GB HD er in. Daar draait file-server (samba), web-server (apache met php), sql-server (mysql), mail-server (exim) en nog diverse andere services.
Even een beetje offtopic:
Hoe installeer ik een server?(waar dus ook externe pc's bijkunnen)
Want ik heb een oude computer met 128mb geheugen, 400mHz. Is er ergens een site ofzo waar ik info hierover kan vinden?
Aansluiten, aanzetten, OS & webserver installeren (Linux heeft vaak al meer zut ingebouwd als Windows!), zorgen dat IP forwarded word. En mensen kunnen er in principe bij... beetje kort door de bocht, maar goed.
Ik weet nog niet of ik het wel ga doen, misschien wat later als ik mijn klanten zelf wil hosten ofzo. Ik weet nog niet eens of mijn server het nog wel doet(ligt al tijdje opgeborgen)
Je klanten zelf hosten... heb je glasvezel?
En over het installeren van Apache+PHP+MySQL op Windows heeft Arjan een tut op http://i-cey.net/
Port forwarding moet je Port 80 in je router forwarden naar het locale ip van je server
Teuneboon
Wat is je upspeed?
Zeg ff max. 200 kilobyte/s (normaal is het 50 of 100 kilobyte/s)
Ik zelf heb een down speed van 800 kilobyte/s
Dan gebruik ik dus maar 1/4e van mijn verbinding!
Stel dat er 2 bezoekers zijn, heeft ieder maar 100 kilobyte/s!
Dat is gewoon slooooooooom....
In datacenters hebben servers vaak een 100 Mbit/s verbinding en velen zelfs 1000 Mbit/s!
100 Mbit is 102400 kilobyte/s!
Even om het verschil te zien :)
[edit]
Zeg ik het goed met de Bits en Bytes? Damn, waarom maken ze alles zo moeilijk :p
[/edit]

Reageren