ik heb even Ubuntu gedownload om te kijken wat het is. Dat loopt allemaal vrij soepel; ISO bestand downloaden, CD bakken en booten vanaf CD om het uit te proberen.FireFox 1.5 voor Linux zit ingebakken en daarmee schrijf ik nu ook dit bericht.
PHPhulp ziet er wel heel anders uit zo. Ik kan zo snel ff geen screendump maken, want ik kan niet bij het Windows filesysteem om hem op te slaan.
Wat me verder opvalt, is dat ik niet de goede schermresolutie kan kiezen. Er zijn maar drie mogelijkheden: 640 x 480, 800 x 600 en 1024 x 768, terwijl mijn monitor toch echt 1280 x 1024 is. Maar dat zal een kwestie van goede drivers downloaden zijn.
Eerste indruk is okee (de alt combinaties voor een e met een accent werken ook niet zoals ik gewend ben). Je krijgt meteen een heleboel software (OpenOffice) cadeau. Ik zal de komende dagen eens gaan snuffelen. Mochten jullie nog tips hebben, dan hou ik me aanbevolen.
Linux is sneller als ie eenmaal draaid met opstarten is ie wat langzamer...
Maar dat maakt niet uit zolang je tijdens het doen zijn maar lkkr alles tegelijk ken doen:)
GR. mebus
?
Onbekende gebruiker
27-12-2006 14:28
De GNOME desktop zuigt netzo als KDE gewoon erg van je geheugen en heb niet zo veel geheugen.
XFCE is echter veel lichter (en eigenlijk nog mooier ook). Dus dat merk ik gewoon in de snelheid.
Maar als je alleen een server gebruikt (dus zonder grafisch omgeving) is linux ongetwijfeld sneller
Jan, vanaf een cd draaien is enorm traag. De makkelijkste manier is een extra hdd in je computer hangen en hem daarop installeren, dan loopt je huidige windows weinig gevaar.
Linux kan enorm snel gaan, het punt is dat mensen altijd heel veel leuke grafische optisch willen (doorzichtigheid, anti aliassing, ronde hoeken) die standaard aanstaan... maar vervolgens word dat vergeleken met een windows 2000 zonder al deze grafische poes-pas.
Ik denk dat ik van school nog wel een PC kan "lenen". Als ik hem daarop installeer, kan ik hem dan gemakkelijk in mijn draadloze (Windows) netwerk opnemen?
Wij hadden pas 10 cd's van Ubuntu gekregen, want op mijn vader's werk hadden ze ze niet meer nodig. Wij hebben nu ook op 1 computer linux staan, maar ik vind windows handiger
Dat is echt onzin Arjan. Van de cd draait echt goed genoeg. Niet eens met een al te beste pc van school.
Een goede tip: SUDO en MAN.
Goed genoeg is niet hetzelfde als het beste, kijk maar op internet en je zult merken dat een live cd simpelweg trager is omdat hij alles in zijn ram probeerd te proppen en van de cd moet laden. Van een hardeschijf blijft sneller, gem. 50 MB/s tegenover 8 ofzo.