Ik gebruik steeds vaker Javascript, meestal kom ik er mee vooruit, maar soms ook niet. Ik vind phphulp zo fijn. Dan zou het makkelijk zijn als ik hier ook met mijn javascript vragen terecht kan!
Ik weet het niet echt. Enerzijds is het goed voor de duidelijkheid bij het onderbrengen van de topics (Javascript valt zooo niet onder webdesign, JS zelf heeft namelijk geen uiterlijk noch definieert het dat) maar daarbij nodigt het misschien ook meer uit tot Javascript topics. Dat zou weer er tot kunnen leiden dat hier meer en meer mensen alleen voor Javascript komen, er meer Javascript in de scriptlib komt, en PHPhulp niet meer gericht is op PHP, maar een beetje op alles wat met Internet te maken heeft. Want als Javascript ook al aan bot komt, wat houdt mensen met ActionScript vragen dan nog tegen? Straks moeten we zelfs aan de VB :P
En dan wordt het zo'n zootje...
Maar mocht het wel komen, misschien is het dan een idee om de categorieën van 'PHPhulp' en 'Webdesign' te hernoemen naar 'Server side' en 'Client side', waarbij 'Client side' 'Javascript' en 'CSS en HTML', oftewel 'webdesign' bevat. Ow, en natuurlijk 'Site reviews'. 'Server side' blijft dan gewoon 'PHP', '(web)servers' en 'Database/SQL' en 'OOP'. 'Aanvragen' en 'Vacatures' zou ik dan verplaatsen naar 'Chill out', aangezien die voor beide categorieën kan gelden.
Maar eerst maar eens bekijken of een apart Javascript forum welkom is. Ik ben sceptisch.
Maar het is een feit dat Javascript de komende tijd alleen maar meer aandacht zal krijgen, vooral met de Ajax-hype die nog in volle gang is, het opkomen van de grote frameworks (Dojo, GWT, YUI) en geen grote nederlandstalige community om het te ondersteunen. Face it: PHPhulp is voor PHP geslaagd en een gevestigde Nederlandse PHP community. En uitgerekend wie interesseren zich nu juist in de hype? Ik denk de PHP'ers voornamelijk.
Ik weet het niet echt. Enerzijds is het goed voor de duidelijkheid bij het onderbrengen van de topics (Javascript valt zooo niet onder webdesign, JS zelf heeft namelijk geen uiterlijk noch definieert het dat) ............
Maar mocht het wel komen, misschien is het dan een idee om de categorieën van 'PHPhulp' en 'Webdesign' te hernoemen naar 'Server side' en 'Client side', waarbij 'Client side' 'Javascript' en 'CSS en HTML', oftewel 'webdesign' bevat.
Maar eerst maar eens bekijken of een apart Javascript forum welkom is. Ik ben sceptisch.
Maar het is een feit dat Javascript de komende tijd alleen maar meer aandacht zal krijgen, vooral met de Ajax-hype die nog in volle gang is, het opkomen van de grote frameworks (Dojo, GWT, YUI) en geen grote nederlandstalige community om het te ondersteunen. Face it: PHPhulp is voor PHP geslaagd en een gevestigde Nederlandse PHP community. En uitgerekend wie interesseren zich nu juist in de hype? Ik denk de PHP'ers voornamelijk.
@Jelmer, wat wil je nou? Eerst schaar je Javascript zoooooo niet onder webdesign, en dan wil je het indelen onder 'Client side', oftewel 'webdesign' :-) *grin*
Maar nu even zonder dollen, over het wel of niet toekennen van nieuwe categorieën heb ik niet echt een mening, de vragen worden nu toch al wel gesteld, en beantwoord. Het zou mogelijk alleen wel wat overzichtelijker worden, maar ik gebruik hier persoonlijk ook alleen het kopje 'Laatste forum berichten' omdat ik het forum zwaar onoverzichtelijk vind... Mijn persoonlijke mening over www.phphulp.nl is dat ik hier kom voor het beantwoorden van vragen (en helaas ben ik hier nog minder aanwezig dan ik zou willen zijn). Functioneel gezien is de site goed, maar het aantal errors en warnings in de html + css biedt niet veel garantie op de inhoud van het forum :-)
En nee, ik ben dus niet negatief over de site, maar wanneer er meer categorieën toegekend gaan worden moet naar mijn idee de site wel even goed doorlopen worden op makkelijk te herstellen fouten, en onduidelijke navigatie (zo is het forum te benaderen via 'Laatste forum berichten'... Niet de plek waar je hem zou verwachten...)
Verder kun je met Javascript trouwens net zo goed design doen... Wanneer je zou willen kun je met Javascript compleet dynamisch een opmaak regelen zonder een losse stylesheet, of je kunt een pagina opbouwen via het DOM... Wat is aan dit laatste nou minder 'design' dan het opbouwen van een pagina met behulp van HTML?
Verder denk ik dat Javascript kennis voor een PHP Programmeur tegenwoordig onmisbaar is, al is het maar voor het toepassen van AJAX
Waar het onder valt is toch niet boeiend??? Je ziet de forum index toch praktisch nooit! Een js only forum is echter wel handig!
En Jonathan, hoe je tegen JS bent zegt meer over jouw dan over JS en de mensen die het wel kunnen. Het is nu eenmaal een geweldig taaltje met enorme mogelijkheden! Doe je niks aan. Web 2.0 he