Mensen,

ik ben druk bezig om een menu goed te krijgen mbv AJAX. Op zich werkt het wel, alleen de weergave van de links zijn nog niet goed.

De links zitten in een span, met class menu

<a id="menu" onclick="loadFile('home.php')">Home (doet nog nie)</a>

de css:

.menu a:link    {font-family: Tahoma; color:#404074; text-decoration:none; font-size: 12;}
.menu a:visited {font-family: Tahoma; color:#404074; text-decoration:none; font-size: 12;}
.menu a:active  {font-family: Tahoma; color:#404074; text-decoration:none; font-size: 12;}
.menu a:hover   {
	font-family: Tahoma; 
	color:#745872; 
	text-decoration:underline; 
	color: #FF0000; 
	font-size: 12;
	cursor: pointer;
}

Iemand enig idee??
Je hebt bij de links een class staan, maar in je css gebruik je het # en die is voor id's.. Maak in je css even een . van het #
Los van het vorige commentaar:

Je hebt een <a> tag met een onclick erin die een file laadt. Waarom? En hoe ziet de functie loadFile er uit?
Rens Admiraal schreef op 28.12.2006 08:35
Probeer onderstaande eens:
a#menu:link {
color: #404074;
text-decoration: none;
font-size: 12px;
}
a#menu:visited {
}
a#menu:active {
}
a#menu:hover {
color: #745872;
text-decoration: underline;
font-size: 12;
cursor: pointer;
}

De juiste volgorde is: link - visited - hover - active.
Ezelsbruggetje: LOVE HAte
Als je wilt weten waarom, kijk op de pagina the dynamic pseudo-classes van het W3C.
Is een standaard AJAX functie Jan. Dus bij onclick laad die een php pagina in een bepaalde div. (Wordt waarschijnlijk wel omgegooid zodat het weer met GET variabalen werkt) Maar het is toch raar dat het niet werkt?
Herbert Foppen schreef op 27.12.2006 23:30
Mensen,

ik ben druk bezig om een menu goed te krijgen mbv AJAX. Op zich werkt het wel, alleen de weergave van de links zijn nog niet goed.

De links zitten in een span, met class menu

<a id="menu" onclick="loadFile('home.php')">Home (doet nog nie)</a>

[...]

Jouw website werkt niet zonder Javascript.
Niet dat het iets met je vraag je maken heeft (of dat ik de rest van het topic ook maar heb gelezen), maar hebben bezoekers zonder Javascript niet een heel groot probleem omdat jouw website Javascript gebruikt om een nieuwe pagina te laden.

Pim zei laatst op de IRC dat een goede manier om je website zowel met als zonder Javascript werkend te maken is om eerst je website gewoon helemaal zonder Javascript te maken en daarna de Javascript toevoegd.

Het is wat werk maar dan heb je ook wat :c)

Verder, kijk even naar de dikgedrukte stukjes in m'n qoute, als dat al niet gezegd is ;c)
@Jip

Wat ik net al zei is dat het allemaal wel met GET variabelen gaat werken. (ken Herbert al wat langer dan vandaag, vandaar dat ik dit weet)
Maar het is toch vreemd dat dit niet wil werken?

Reageren