Ik wil XAMPP op linux installeren om ook eens te testen op een ander besturingssyteem. Ik heb dus XAMPP voor linux gedownload en nu wil ik het installeren met het volgende commando:

sudo tar xvfv xampp-linux-1.5.5a.tar.gz -C /opt

Het probleem is dat ie zegt dat het bestand niet is gevonden. Dat is wel logisch omdat deze op mijn usbstick staat. Maar hoe moet het commando dan worden of waar moet ik die file naartoe verplaatsen om wel een werkend commando te hebben.

P.S. Ik heb totaal geen ervaring met linux en ik gebruik Kubuntu 6.06
Zou het kunnen dat er een fout in de file zit zodat ik fouten krijg bij het unzippen?? Zou een andere versie wel werken??

[offtopic]Na de installatie van Kubuntu staat de beeldschermresolutie op 600x480 en ik kan deze bij Beeldscherm niet aanpassen omdat ik daar alleen voor die resolutie kan kiezen. Hoe los ik dat op[/offtopic]
Op Google zijn duizenden artikelen te vinden over beeldschermresoluties, zie bv. dit artikel.
Het probleem is alleen dat ik dat bestand niet kan aanpassen omdat ik geen schrijf rechten heb ik de directory van dat bestand. Alles in de map /home/mark/ mag ik deleten en wijzigen enzo, maar alles daaronder niet.

[edit]XAMPP werkt goed en opeens na het opstarten werkte de resolutie ook goed. Alle problemen zijn dus opgelost[/edit]

Reageren