Door
Alfred -
op 07-10-2004 17:05
gewijzigd op 07-10-2004 17:16
5 views
Hoi,
Sinds een week heb ik Service Pack 2 geinstalleerd op mijn Windows XP Home Edition, omdat de updates bleven zagen dat ik dit moest doen...
Maar dit was blijkbaar een grote fout, SP2 vertraagt je pc enorm, en ik zie de voordelen er niet van in... Als je ze willen, geraken ze toch altijd op je pc denk ik...
Nu; hoe krijg ik dit weg? Er is een uninstall, maar is dit wel mogelijk? Of misschien proberen via Systeemherstel? Zou dit zo weg zijn?
Of heeft iemand een goede reden waarom ik dit best niet verwijder?
Thx ;)
Edit: Mag van mij verplaatst worden naar Koffiehoek, heb me blijkbaar vergist :/
Ok, voortbouwend op SP2 en het verwijderen: bij de pc van mijn ouders kan ik SP2 helemaal niet installeren. Heb de engelse en de nederlandse geprobeerd, bij de ene zegt die dat de taal niet goed is, en bij de andere geet hij een melding dat de crypt service (oid) moet aanstaan. Deze staat bij mijn weten echter aan.
Misschien iemand een oplossing voor dit probleem? We kunnen ook geen updates downloaden omdat activeX de windowssite verhindert, terwijl ik al alles heb geprobeerd om dit op te heffen. ActiveX controls toestaan, windows en gelinkte sites toestaan als veilige site enz.
Melding van activeX: Your current security settings prohibit running ActiveX controls on this page. As a result, this page may not display correctly.
Ik heb er ook geen problemen mee verder: ik draai windows 2000 of suse. Heb xp er vroeger opgehad, maar het was niet helemaal legaal en werkte ook niet helemaal naar mijn zin.
Wel jammer dat mijn ouders niet aan Linux willen, zou stukken beter zijn voor ze :)
De lol van SP2 zijn de activex veranderingen in internet explorer 6, dit verhelpt een hoop problemen met spyware die via 'gratis blaken' door op ja te klikken in internet explorer verweven raken. Sommige waren alleen met enorm veel moeite te verwijderen; of het was interessanter om je pc opnieuw te installeren.
Ik denk dat alle nerds die hier wel eens computers voor anderen opnieuw installeren pc opnieuw hebben geinstalleerd om het zo hopeloos was hoeveel trojan horses en spyware er op die bak rondliep.
Verder is het gewoon een set van cumelatieve updates van heel windows xp, er zijn erg veel security fixes gereleased over de tijd. Verder zijn er die firewall en andere grapjasserij die nu in windows xp zit. Ik vind het opzig een goed ding. Jopie met zn windows xp computer kan nu een stuk veiliger pielen op zn pc.
?Onbekende gebruiker
02-11-2004 13:26
hallo ik heb een vraag, als ik sp2 installeer dat kan ik het internet nie meer op ook al heb ik t beveiligingscentrum uitstaan.Weet iemand toevallig wat dit is ?
?Onbekende gebruiker
02-11-2004 13:26
hallo ik heb een vraag, als ik sp2 installeer dat kan ik het internet nie meer op ook al heb ik t beveiligingscentrum uitstaan.Weet iemand toevallig wat dit is ?
?Onbekende gebruiker
02-11-2004 15:38
ik had hetzelfde probleem, ik zocht ff op google en ik vond 4 manieren om dit te doen, je kon een code invoeren ofzo en dan is het weg