Hoi allemaal,

Ik heb al zo'n 2 jaar een idee in m'n hoofd van een bedrijfje genaamd Ubiware, grote kans trouwens dat het ook echt een keer een bedrijf word. Nu heb ik voor de website, na een stuk of 5 mislukte layouts, een (vind ik) professionele en overzichtelijke layout voor gemaakt.

Graag zou ik jullie mening hier over hebben zodat ik het misschien nog wat kan verbeteren :).

Grtz. Niels

Ps: Geen van de links doet het, maar als je op Client login klikt krijg je wel een mooi loginformuliertje te zien.

EDIT: stom stom stom... link vergeten!! als nog de link: http://www.verwierde.nl/ubiware/
In IE6 gaat je PNG niet goed.
Zeer mooi!
De header zou ik wel aanpassen.
Ik zou hem volledig blauw laten, maar wel zo'n groen verloop er in laten zoals nu.

De menuknoppen vind ik zeer origineel en ook de login vind ik zeer tof.

OFFTOPIC:
Op veel tutorial-sites zie ik wel de tekst Lorem ipsum dolor sit amet... staan.
Weet iemand waarom het telkens die tekst is?

edit: moet dit topic niet bij site review?
@lukke, die lorem ipsum tekst (ofwel lipsum) wordt dummy tekst genoemd, als je je site wilt vullen met inhoud om te kijken of de layout het dan goed doet kun je lipsum gebruiken, de bedoeling erachter is dat (omdat de tekst niks betekent) de lezer niet wordt afgeleid door de tekst waardoor mensen zich concentreren op de layout en wat daar verbeterd aan kan worden

De dummy tekst wordt dus eigenlijk alleen gebruikt tijdens de ontwikkeling van de layout.
Zo! Errreeeg mooi!
Vooral als je op client nogwat klikt, dat de achtergrond wit word... Echt geweldig!
Oke, Mark, dat weet ik nu ook :-)
Ik snap verrekte niet waarom iedereen deze layout nou zo supermooi vind, maar dat zal wel weer eens aan mij liggen ;)
@Bart (pagina 1): Ik maak m'n ontwerpen in IE7 en daarna test ik het in de andere grote browsers, vandaar dat er alleen in Firefox en Opera fouten optreden. En ik ga die PNG fix er in stoppen, ik zag vanmiddag op school ook dat het er schuuwlelijk uitziet in IE6...

@Pholeron: Ik denk dat ik het blauwe menuutje laat zoals het is, behalve dat ik dan de schaduw wat aan ga passen. En ik heb liever niet dat je m'n site overneemt, ik heb er namelijk erg m'n best op gedaan om het ontwerp een beetje uniek te laten zijn...

@Webmakerij: Ik ga de PNG fix er in stoppen.

@ArendJan: Kwestie van smaak...

@lukke: Dat groene verloop is eigenlijk alleen voor community, voor elk onderdeel van de site is het weer anders. Om zo per pagina een ander gevoel te creëren.

Ik ga me nu even bezig houden met die bugs in FireFox en Opera... en de pngfix natuurlijk.

EDIT: oké de pngfix zit er in maar kan iemand kijken of het werkt? ik heb de standalone versie van IE6 en daar werken dit soort fixes niet...

EDIT 2: goed de header bug is gemaakt, naar mijn smaak een beetje een onorthodoxe fix maar het was de enige manier die ik kon bedenken... het is overigens nog steeds valid css. Nu op naar een paar kleine layout veranderingen. En kunnen mensen met IE6 misschien ook bevestigen of er een klein blauw lijntje van ong 2 px onder het blauwe zijmenuutje zit? Wat daar dus eigenlijk niet hoort.
quote :
EDIT 2: goed de header bug is gemaakt, naar mijn smaak een beetje een onorthodoxe fix maar het was de enige manier die ik kon bedenken... het is overigens nog steeds valid css. Nu op naar een paar kleine layout veranderingen. En kunnen mensen met IE6 misschien ook bevestigen of er een klein blauw lijntje van ong 2 px onder het blauwe zijmenuutje zit? Wat daar dus eigenlijk niet hoort

Er zit daar idd een klein lijntje, ook bij login is dit zo
Ik heb ff een screenie gemaakt in IE6 voor je:

[edit]Ik zie dat ik een deel van de linkerkant heb verwijderd, zo ziet het er dus niet uit, want die balk zie je wel gewoon in IE6 aan de linkerkant[/edit]
Okej bedankt mark en lukke! Het lijntje is nu gefixed (een negatieve padding doet wonderen), en hebben andere mensen die IE6 gebruiken ook dat de community overlay naar links verschuift? Want dat gebeurd bij mij dus niet...

Edit: ik denk dat het verschuiven van de plaatjes iets te maken heeft met de png fix... ik ga er nog even naar kijken

Edit 2: ik denk dat ik het community overlay plaatje op de goede plek heb nu, kan iemand dat bevestigen? :p

Reageren