Hey,

ik zit op dit moment in me exame jaar, en ik zoek een school die vooral is gericht op webdesign. ik woon in Saasveld , dat is dicht bij hengelo. ik zoek zeg maar een school in zwolle of mischien nog verder, maar niet aan de andere kant van nederland dus ;)

Weet iemand een geschikte school voor me?
Dit is echt te kut voor woorden, omdat ik in zo klas zit kan ik zo te zien geen webdesigner worden:S
Hebben jullie geen studieloopbaanbegeleider op school?
hier had je bij eerdere keuzes rekening moeten houden, of wat niveau's hoger gaan doen. Als dit niet kon omdat je daar de adviezen niet voor kreeg en het niet in je kunnen ligt is dat jammer, maar zul je naar een andere opleiding moeten zoeken.
Iemand die vmbo variant heeft gedaan kan ook niet aankloppen bij een willekeurige universiteit...
that's life

p.s. zorgwekkend dat je geen studieloopbaanbegeleider op school hebt. Dit is toch zeker handig als je in met een issue als deze zit!
jelle jansen schreef op 15.01.2007 13:02
Dit is echt te kut voor woorden, omdat ik in zo klas zit kan ik zo te zien geen webdesigner worden:S

nee dat is verre van waar, ten eerste is webdesigner een vrij beroep. dus je kunt er altijd voor leren. ten tweede zelf studie behoort ook tot de mogelijkheden. en volgens mij kun via niveau 2 ook doorstromen naar 4. (ik weet niet zeker of dat eventueel via 3 is.) anders zou je de studieloopbaan gebeleider moeten bellen van de school waar je heen zou willen. Er is in het nederlandse school systeem best een boel ruimte voor doorstromen. (eigen ervaring: ik heb geen middelbare school diploma, maar ik mag/ben wel begonnen aan mijn MASTER architectuur (TU/e))
TU zonder diploma, wow, doe je netjes... (niet dat ik nu ga kappe met me gymnasium ofzo hoor =P)
nee je mag in nederland met 3 havo naar mts en daar verkort hts en dan tu schakelhalfjaar en dan master (maar we zijn nog geen 23)
Als je maar wil kan alles
Bij zulke beroepen kan je een hoop leren bij opleidingen, maar als je het echt wil worden moet je zelf toch het meeste werk doen door je er in te verdiepen en gewoon veel te doen. Er zijn in de webdesign branche genoeg mensen werkzaam die daar geen opleiding voor hebben gehad, en ik ken ook niet veel ontwerpbureau's die ontwerpers aannemen op een diploma in plaats van ervaring/portofolio.
ik weet wel een school maar die is in sloterdijk/amsterdam
en dat is het media college..
ik ben daar ook geweest om te kijken maar ga toch hotelmanagment doen in leeuwarden :P

Reageren