Ik zie veel mensen hier voorbijk komen die een 'eigen bedrijf' hebben, ze bieden complete websites, banners, codes, designs, etc. aan op hun website. Nu is mijn vraag eigenlijk, mag dat? Want ik hoor ook veel mensen praten over de KvK (Kamer van Koophandel), dat je daar geregistreerd moet staan, ed, maar is zoiets nu nodig? en mogen mensen zomaar iets aanbieden? Eigenlijk zijn er regels aan verbonden? of kan Jan en alleman alles aanbieden?
Dit is een vraag uit intresse, ik heb (op dit moment) geen intresse om zoiets aan te vragen, maar meer van: hoe makkelijk is het? want er zijn echt heeel veeel van die bedrijven.
Maar om aan €1345,- btw te komen moet je toch behoorlijk wat omzet maken lijkt me??
Denk dat je dan eerder met je studiefinanciering in de problemen komt dan met de belastingdienst.. hoewel je dan ook wel zonder die studiefinanciering moet kunnen :P
Je kan iets van 10.000 euro bijverdienen zonder dat je in de problemen komt voor je studiefinanciering. 1345 per jaar is niet enorm veel, dat is iets meer dan 100 euro per maand. Uitgaande van 25 euro per uur zou je dus niet meer dan 4 uur per maand kunnen werken :P.
1345 per jaar is niet enorm veel, dat is iets meer dan 100 euro per maand. Uitgaande van 25 euro per uur zou je dus niet meer dan 4 uur per maand kunnen werken :P.
Let op: we hebben het hier over €1345 aan BTW; dat is dus een omzet ex. BTW van zo'n €7080.
Die €1345 is overigens na aftrek van voorbelasting. Je mag de BTW van je eigen inkopen er dus nog eerst vanaf trekken.
Maar om aan €1345,- btw te komen moet je toch behoorlijk wat omzet maken lijkt me??
Denk dat je dan eerder met je studiefinanciering in de problemen komt dan met de belastingdienst.. hoewel je dan ook wel zonder die studiefinanciering moet kunnen :P
en het gaat om 1345 btw volgens Willem. En in de ogen van 13 /14 jarigen is dat een hoop geld. Als je serieus werk maakt van webdesign/ programmeren vind ik dat je rustig 45 euro per uur kan vragen. Dan valt die omzet wel mee
Juist door de 13 jarigen wordt de markt voor webdesign verziekt. Ik zie hier soms prijzen van 150 euro en ik hoor soms mensen die 500 euro duur vinden.
Ik vind zelfs 500 euro een koopje want in 11 uur maak je geen mooie valide goed geprogrammeerde site.
Juist door de 13 jarigen wordt de markt voor webdesign verziekt. Ik zie hier soms prijzen van 150 euro en ik hoor soms mensen die 500 euro duur vinden.
Ik vind zelf dat de markt niet zozeer wordt verziekt door scholieren die onder de prijs gaan zitten, maar eerder door mensen die denken dat ze kunnen programmeren, zichzelf expert noemen en voor een flink bedrag een nog grotere hoeveelheid prutswerk afleveren.
Mijn ervaring is dat in het bedrijfsleven de mensen een programmeur/designer wel op waarde weten te schatten. Men is alleen bang om veel geld uit te geven en dat niet terug te zien in het eindresultaat. Het vervelende is dat je van tevoren vaak niet goed kunt inschatten met wie je in zee gaat. Portfolio's zeggen niet altijd iets; die zijn vaak opgeleukt.