klaasjan gebruikt een ander getallen stelsel maar we weten wat hij bedoeld :)
ik vind het best dat je om een script vraagt maar je moet er zelf ook input aan willen geven. Mijn doel hier is dat mensen zelf doorkrijgen wat ze nou eigenlijk aan het coden zijn. Als het kwartje valt en je snapt de logica kan je veeeeeeeeel meer dan elke keer bij een fout bij iemand aankloppen die het dus wel wil weten. Toon een beetje intresse, thats all im asking.
?
Onbekende gebruiker
19-01-2007 14:17
Het opzetten en beheren van een website kost veel tijd, werk en geld..
Een site als marktplaats, waar je sterk afhankelijk bent van vele duizenden advertenties, en dus een veelvoud daarvan qua bezoekersaantal, is heel moeilijk om op te zetten. Het kost veel geld om bezoekers naar je site te trekken, en ze vaker te laten terugkomen.. zeker gezien de concurentie al behoorlijk groot is.
Als je een uniek concept vind waardoor mensen bij JOU op je site hun producten willen aanbieden, en niet kiezen voor ebay, speurders, 2dehands, en weet ik ut (ondanks dat die miljoenen bezoekers per maand/week/dag trekken) dan doe je het goed! Maar een dergelijk concept vind je niet in een hap-klaar script, zeker niet in een script waarvoor 70 euro te duur is..
dus ik vrees dat niemand je echt kan helpen met een dergelijk onhaalbaar plan..
Maar ik wens je wel erg veel succes met je idee, en ik hoop dat je zult slagen waar anderen als ik een dergelijke ambitie al direct opgeven!
Ik sluit me volledig aan bij Pholeron.
Ik zal me niet mengen in de bovengaande discussie, maar ik wil je erop wijzen dat om een site als marktplaats/speurders of zelfs ebay eruit te concureren je een enorm kapitaal nodig zal hebben voor reclame en goed en veilig scriptwerk. Dit scriptwerk kan gratis, ja natuurlijk, neem een kant-en-klare oplossing en deze zal niet bepaald veilig zijn en zonder eigen PHP kennis zeker niet aanpasbaar. Je kunt het ook laten doen, ook zoals bovengenoemd, uitzonderlijk prijzig. Je kunt het ook zelf doen, heel erg veel werk, moet je van houden, en je hebt dan nog veel leerwerk te doen, want je komt niet op mij over of je een al te grote kennis hebt van programmeren (correct me if i'm wrong).
Wat ik wel gezegd wil hebben is dat als jij gewoon wilt zien hoe een dergelijk systeem in elkaar steekt en geen commerciƫle opzet wilt maken, het helemaal geen kwaad kan om op een site als hotscripts hiernaar te zoeken of op een site als deze ernaar te vragen, ik weet dat het anders klonk hierboven, maar denk eraan dat je vermeld wat je doel is met een dergelijke code/script.
[edit]Ho dat kleine ambitie zinnetje van Pholeron trek ik me van terug, als je iets wilt kun je het bereiken, zeker in de computerwereld, maar het word moeilijk, heel erg moeilijk. [/edit]
Ik gok dat je doelt op de zin 'dus ik vrees dat niemand je echt kan helpen met een dergelijk onhaalbaar plan..' met jou zin 'dat kleine ambitie zinnetje van Pholeron' (:
Met genoeg 'geld' en 'macht' is een boel te bereiken.. zoals het populair maken van de site 'msn.com', ik gebruik die site nooit maar elke keer als uik uitlog van m'n Hotmail beland ik op die pagina zodat ie volgens Microsoft zelf enorm populair is)
Of de zoekfunctie van microsoft.. zaten de meesten ook niet op te wachten maar doordat ze um geintegreerd hebben in je hotmail is die gewenning voor een enkeling toch reden geweest um dan ook maar af en toe te gaan gebruiken (:
Op zich wil ik nu niet laten over komen of ik principieel iets tegen microsoft heb (die eindeloze discussie is de moeite niet waard :)) maar het zijn wel 2 passende voorbeelden hoe je met de juiste instelling (geld, macht) veel kunt bereiken..
oeh, wel iets anders mooi.. de poging van het er doordrukken van de chipknip.. alleen een parkeerkaartje kunnen kopen met zo'n geval.. Het gebruik is daadwerkelijk vergroot.. wie had dat kunnen dromen :P
Gast, je hebt nu 5x gepost en geen 1x heb je wat nuttigs gezegt dan alleen maar dat geblaat van jou. Kap aub met scheidsrechter spelen en telkens dom posten, laat ze het lekker zelf uitvechten. Als het uit de hand loopt zijn er altijd nog mods & admins.
Maar zoals eerder gezegt kost het veel geld, als jij zegt dat je eventjes wat dingen wilt testen/bekijken zou ik het niet doen, want gratis zul je dit soort scripts niet snel vinden. Zeker niet als je nog enkele zware eisen hebt.
Natuurlijk wens ik je veel succes als je zelfstandig een soortgelijk systeem en/of site wilt maken, maar ik denk niet dat het ooit af zal komen.
Op hotscripts zal je inderdaad wel iets wat in de buurt komt kunnen vinden, maar het goedkoopste(maar wel meest tijdrovende) is lang op deze en andere php-sites uithangen en php proberen te leren. Ik heb geen php-opleiding ofzo gehad en kan het al behoorlijk, maar ik ben begonnen met php op mijn registratiedatum: 04.04.2006 18:05. Dus je moet er wel een paar maandjes in steken.
Nu nog even over het systeem zelf:
Als je het als een soort klein onderdeel van een site wilt maken, kun je ook zoiets maken als op http://www.tbforum.nl . Dat is denk ik nog wel ergens te vinden. Wil je een helemaal nieuwe site maken als marktplaats speurders of ebay(nu is het geen reclame want ik noem 3 bedrijven :P) dan moet je echt wel jaren ervaring hebben en het goed beveiligen.