Ik ben bezig met een nieuwe ontwerp voor mijn website. De link
Even wat toelichting:
- Het is een soort portfolio, maar ook een soort website over mezelf. Een beetje er tussenin dus.
- Inspiratie is van Jan's ontwerp. (Mocht Jan dit niet op prijs stellen hoor ik het graag.).
- Header, ik heb nog niks goed kunnen verzinnen. Wat er nu staat is alleen voor de opvulling van die plek. Alle ideeen zijn welkom.
En nu waar het om gaat: Wat vinden jullie er van. Wat moet ik nog veranderen.
ik zou het menu centreren of uitvullen. Dat het menu omhoog gaat vind ik een beetje minder. Verder mag de tekst wel iets meer tegen de subheader aan, maar de subheader mag ook wel wat meer van de tekst boven zich af (confused eh?)
@ lukke, de header was alleen maar als opvulling. De hele lettertype, achtergrond enz. kan allemaal anders. Als je een leuk idee hebt voor de header hoor ik het graag.
Horizontale scrollbalk? Welke browser heb je dan? Of welke resolutie? De strepen zijn als BG en niet als afbeelding in de body, maar gewoon als met CSS als BG van BODy gezet.
@Jason, Menu centereren zal ik zo even doen. Wat vind je niet kunnen aan het menu. Ik zocht zelf naar iets aparts, ik wil niet zoen standaard menu wat je overal al ziet.
@ lukke & Jason:De grootte spacing tussen de subkopjes komt door: p { padding: 15px 0px 15px 0px; } die ik heb toegevoegd aan de hand van de reactie van Webmakerij. Uiteraard is dit niet het gewenste effect. Ik zal zo even een pagina met de padding maken en een zonder.
[edit]Zonder padding Met padding[/edit]
Dat lijkt voor mij meer op margin dan op padding.. Maar oke...
De padding/margin wat kleiner maken, is nu wel erg groot gat, en padding van totale content vanaf boven wat groter maken, zodat de tekst verder naar beneden begint, 10 of 15 px oid..
yes man! ik ga nog steeds voor uitvullen of centreren. En tsja wat is standaard op het web? niks is meer origineel ;) en je zegt zelf al: "Inspiratie is van Jan's ontwerp"
Zoals Jason zei, even text-align:jusitfy toevoegen.
Verder vind ik het grijze menu nog niet zo mooi. Geef er een leuke kleur aan, maar geen blauw :)
Dan nog leuke header, en klaar voor gebruik :P
@ WillemJan: Ik had het menu eerst bordeaux-rood, is dat beter. Ik heb het grijs gemaakt aan de hand van de reactie van ArendJan. Header: Ik weet het...
@ Jan: Ok!
@ lukke: Witte streep was idd een foutje... (Was trouwens alleen in IE )