Ik heb een site, maar die site heeft 2 designes, je moet kunnen switchen tussen die designes, maar als je die site afsluit en er weer op gaat, moet het design staan wat je het laatst aangeklikt hebt, dit moet dus met cookies of met sessies, maar hoe precies???
...maar als je die site afsluit en er weer op gaat, moet het design staan wat je het laatst aangeklikt hebt...
Dave: met sessies zal weinig nut hebben, want een sessie vervalt als je je browser sluit (Bij mij toch?) Dus moet je c00kies nemen, omdat deze op de pc blijven staan...
maar als je die site afsluit en er weer op gaat, moet het design staan wat je het laatst aangeklikt hebt,
Sessie's zijn pleite.. die cookies niet...
Maar goed.. ik had eens een keer een heel basis script voor zoiets gemaakt...
Een voorbeeld ervan staat hier. Als je op ROOD! klikt wordt het design helemaal rood.
Geen idee of het hele geval met optimale code werkt, want ik heb het toen in een kwartiertje in elkaar gegooit. Even testen of ik ook iets met cookies kon.. :D De broncode staat ook online als een ZIP-filetje.. zie maar wat je er mee doet..
Edit:
Nee.. de code is niet optimaal.. :D Veel vars in quotes etc.. :D
Hier hebben ze toch CSS voor uitgevonden? Als je nu twee CSS bestanden maakt kun je met een knop zo de hele pagina stijl veranderen door een ander CSS bestand aan te roepen.
Hier hebben ze toch CSS voor uitgevonden? Als je nu twee CSS bestanden maakt kun je met een knop zo de hele pagina stijl veranderen door een ander CSS bestand aan te roepen.
Je zal inderdaad je CSS moeten gebruiken om te switchen. Dat is iig het makkelijkste. Maar de TS geeft aan dat het bewaard moet worden... En dan heb je toch weer die cookies nodig.. En het enige wat je daarin opslaat is de naam van je CSS. Later gooi je het path er naar toe in je script en gooi je er .css achter..
Ik snap het ff niet meer, het moet zo zijn: je moet een ander desin aan kunnen klikken, geen andere kleur, dus ook geen ander css bestand..., je kiest gewoon een andere pagina en die moet als je terug komt op die site nadat je hem hebt afgesloten weer te zien zijn, dit door de cookies, dus wat moet ik nou doen?
Koekiej setten met de naam van de pagina of een waarde bijv. 1 voor pagina 1 en 2 voor 'n 2de en dan op 'n index:
<?php
if($_COOKIE['pagina'] == 1)
# Pagina 1, etc ...
?>
Maar slaat hij het nou ook op in een cookie? Dus als ik nou naar pagina 2 gaat, dus index.php?pagina=2, komt die pagina de volgende keer weerterug en niet gewoon de 'hoofd' pagina?
Het lijkt me eigenlijk wel logisch, maar ik ben niet erg bekend met php, dus neem het me niet kwalijk als ik hele 'stomme vragen''stel.