Ik heb een site, maar die site heeft 2 designes, je moet kunnen switchen tussen die designes, maar als je die site afsluit en er weer op gaat, moet het design staan wat je het laatst aangeklikt hebt, dit moet dus met cookies of met sessies, maar hoe precies???
Waarschijnlijk dus ook niet goed :-(!
is wel goed, maar ik denk dat je $_COOKIES en $_GET door elkaar haalt,

$_GET:
Hiermee haal je een waarde op uit de header

$_COOKIE:

hiermee haal je een waarde op uit een cookie (als die bestaat) die op de HD staat van de gebruiker op je site,

dus het eerste wat je moet doen is controleren of er cookies zijn, zo niet, standaard design aangeven, en anders de cookie uitlezen en de waarde (design1 of design2 (optional)) gebruiken om een bepaald design naar voren te halen

<?php
session_start();

if (isset($_COOKIE['design'])) { // als er een cookie is

if ($_COOKIE['design'] == '1') { // als de waarde 1 is, design1.php includen
include("design1.php");
}

elseif ($_COOKIE['design'] == '2') { // anders als de waarde 2 is, design2.php includen
include("design2.php");
}

else { // mocht de waarde anders zijn (error) standaard design
include ("design1.php");
}

}

elseif (!isset($_COOKIE['design'])) { // als er geen cookie is

include("design1.php"); // standaard design

}

?>

dit script gaat ervan uit dat je dus 2 'index files' heb, 1 voor het eerste design, en 1 voor het 2e design.

en je moet dan ook nog 2 links of buttons hebben die een cookie set, en daarna de pagina refreshed (<?php header("index.php"); ?>)

hoop dat je hier wat an heb
(p.s, je kan de include("");'s ook vervangen door de inhoud van de site zoals je hem zelf geschreven had, dan hou je gewoon 1 bestand)
Sow, krijg ik nog een heel script voorgeschoteld ook, wat een service, heel erg bedankt!! Maar ik heb nog een paar vraagjes:

- Wanneer krijg je die cookies?
- Moet ik hier iets voor doen, of maakt het script vanzelf koekjes aan?
RT schreef op 17.10.2004 18:44
Sow, krijg ik nog een heel script voorgeschoteld ook, wat een service, heel erg bedankt!! Maar ik heb nog een paar vraagjes:

- Wanneer krijg je die cookies?
- Moet ik hier iets voor doen, of maakt het script vanzelf koekjes aan?

Cookies maakt je script aan, als jij hier commando toe geeft... En je krijgt die, als je ze aangemaakt hebt...

Misschien stelde je niet zo'n domme vragen als je dit bekeken had?
Maarja.. dat zou té veel moeite kosten...
Nee nee, dit wist ik wel wat je hier vertelde, maar ik herken geen opdracht tot het maken van cookies in dit script..., trouwens ik doe best moeite!
ik ga ook eens wat vogelen met die switch. Alleen dan de taal instellingen ;)
Als ik het goed begrijp moet ik zelf nog een cookie setten?

<?php

setcookie("design", $design, time() + 90 * 86400);

?>

of zo?:

<?
setcookie("design", "design");
?>

Zoiets?

?
Ik heb de tut gelezen hoor, maar ik weet eigenlijk niet precies hoe ik een cookie moet aanmaken.
Ze reageren toch niet. Laat maar.

setcookie ("style", "style1.css");

En dan roep je het zo aan:

if (isset($_COOKIE["style"])) {
<link rel=' StyleSheet' href='".$_COOKIE['style']."' />
}
else {
<link rel=' StyleSheet' href='default.css' />
}

bijvoorbeeld...

Reageren