Ik ben bezig met een project, waar kinderen/jongeren on-line kunnen debatteren. Het heet Zeg Nu Zelf. Op dit moment ben ik bezig met versie 3.0, en heb ik een nieuwe lay-out. Die is te zien op de website. Nu vind ik heb persoonlijk niet de mooiste, en wil ik vragen of iemand hier vrijwillig een lay-out wil maken, voor een project voor kinderen. Ik was sowieso al van plan om een systeem te maken dat je als je geregistreerd bent zelf kan kiezen welke lay-out je wilt gebruiken. Natuurlijk wordt jullie naam vermeldt, en kunnen jullie een banner opsturen, die ik op de website plaats.
Tips voor een goede layout of een verbetering zijn natuurlijk ook welkom!
Verder wil ik een logo gaan maken, maar zelf kom ik niet verder dan de naam Zeg Nu Zelf in een vaag lettertype te pleuren. Iemand daarvoor ideeën, of iemand die dat zelfs helemaal wil maken?
Ik dacht aan:
[li]Kop, met de tekst 'Zeg Nu Zelf', met ruimte voor een slagzin eronder[/li]
[li]Menu[/li]
[li]Main/content ruimte, voor de tekst[/li]
[li]Footer[/li]
[li]Evt. ruimte voor advertenties[/li]
Het mag helemaal afwijken van het andere ontwerp.
[li]In mijn menu wil ik meerdere links, mogen naast elkaar of onder elkaar. Ik denk minstens 10 links.[/li]
[li]In de main moet de tekst komen, die moet niet te klein zijn.[/li]
[li]De banners, dan kunnen jullie kiezen welk formaat je gebruikt: +468 x 60 pixels, full banner +120 x 600 pixels, skyscraper[/li]
Ik vind het lettertype dat je nu al hebt wel wat hebben, maar ja, die geel-zwarte strepen die een alert geven, verpesten 't misschien wel.
Op zich vind ik 't wel leuk eruit zien, alleen Home zou ik ook niet blauw doen, ook gewoon zwart denk ik. Ook die banners (W3C valid) mogen een andere plaats, of helemaal niet, want ik geloof niet dat velen het zullen begrijpen, maar 't is jou keus.
Ik vind de layout wel erg mooi, 't spreekt me wel aan!