Ik heb er zelf al wel mee gewerkt, gewoon uit nieuwsgierigheid. Echter vond ik niet veel veranderd t.o.v XP behalve het uiterlijk dan. Tov XP zitten er wel een aantal nieuwe functies in, maar over die functies had ik de beschikking ook al in Mac OSX, dus voor mij niets nieuws.
Ik zal zeker wel upgraden naar Vista, maar om nou te zeggen dat het een hele grote vooruitgang is. Nee, in ieder geval niet zoals Microsoft hun software de afgelopen tijd aangeprezen heeft als zijnde iets compleet nieuws. Het is een uitbreiding die voortborduurd op XP, meer niet.
Ik heb hem een tijdje gebruikt. Het ziet er allemaal wat gelikter uit dan XP, maar verder kan ik niet zeggen dat ik hem nu zoveel beter vind. Het grootste voordeel dat je met Vista hebt is dat die wel optimaal gebruik kan maken van een 64-bits processor.
Maargoed, verder vind ik XP nog steeds heel fijn werken, en hoeft al die grafische pracht voor mij niet echt (gelukkig is dat ook wel uit te schakelen).
Veel beter is het niet, er zijn wat lekken die in een niet geüpdate XP zaten die al zijn gedicht enzo, maar verder is het niet echt veel beter.
ik heb er al heel veel mee gewerkt en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was!
de nieuwe manier van mappenstructuren weergeven in de adresbalk bijvoorbeeld, het is maar heel even wennen en werkt eigenlijk gelijk intuitief en snel.
ik ben ook blij dat er nu eindelijk een volledig 64-bit ondersteunende OS is - wel jammer dat ik vanaf mijn 64bit editie van windows xp niet mag upgraden naar vista...
welke versie hebben jullie trouwens van vista? home basis, premium, business of ultimate?
ik ga van t voorjaar voor de business versie.
Ik werk nu een tijdje met Home Premium UK (gedownload..) en moet zeggen dat alle functies wél stabieler werken tov XP. Met name het MEdia Center welke hierin is ingebouwd loopt veel stabieler op een secundaire monitor of op je tv. Verder is de grafische vormgevinf veel mooier en loopt alles veel vloeiender.. Nadeel is wel dat je bijna een monster-pc nodig hebt om hem te kunnen draaien.
ja maarja, dat is nu voor de meeste een nadeel, maar 'toen' met windows xp kan ik me nog herinneren dat iedereen zei: 256 mb intern?! jeemig, zoveel heb ik niet eens!
en moet je nu eens kijken :) ik denk dat over een jaar, de meeste pc's (van de gangbare gebruikers van windows dan) toch wel 'snel' genoeg zijn voor vista.
het is als je er over nadenkt alleen maar slim van microsoft dat ze een OS uitgebracht hebben die rekening heeft gehouden met de snelle groei van hardware.
Ik vraag me de hele tijd af, moet ik mijn Windows XP ook upgraden naar Vista om de nieuwste spellen te kunnen spelen? Heb namelijk gehoord dat Windows XP niet verder gaat dan DirectX 9.0 c en Windows Vista standaar DirectX 10 heeft.
Ook zou ik hetvolgende graag willen weten; Kan mijn computer vista wel aan? Ik heb een AMD Athlon 3000+, 512 MB RAM (Ik wil binnenkrot met 512 mb upgraden), 400GB. Zou dit genoeg zijn?
[edit]typo[/edit]
ben het eens met winkie, overigens heb ik er zelf wel 3 dagen op gewerkt, was een beta versie met iets te veel bugs.
het uiterlijk ben ik zeer enthousiast over, meer niet. Ik werk sinds kort op een Mac en ik vind dit fijner werken dan (de toenmalige beta versie van) Vista.
Overigens ga ik hem wel installeren met BootCamp, puur voor het testen en de software die op school gebruikt word die niet beschikbaar is op mijn Mac.
Ik heb hem nu 1 week draaien op een VMware computer. Ik zie niet zo veel bijzonders, behalve de buitenkant. Ik vind het nieuwe uiterlijk niet zo handig. Ik mis elke keer de duidelijke blauwe blak boven een venster... Verder lijkt hij vrij veel op XP.
--Edit---
Ik heb het in dit geval over de Vista Ultimate.
Ik vraag me de hele tijd af, moet ik mijn Windows XP ook upgraden naar Vista om de nieuwste spellen te kunnen spelen? Heb namelijk gehoord dat Windows XP niet verder gaat dan DirectX 9.0 c en Windows Vista standaar DirectX 10 heeft.
Ook zou ik hetvolgende graag willen weten; Kan mijn computer vista wel aan? Ik heb een AMD Athlon 3000+, 512 MB RAM (Ik wil binnenkrot met 512 mb upgraden), 400GB. Zou dit genoeg zijn?
[edit]typo[/edit]
Nee, het duurt nog wel even tot de meeste spellen in directX 10 gemaakt gaan worden. En je pc kan Vista wel hebben, maar lekker vlot zal het niet altijd gaan. Ik heb RC1 een tijdje gedraaid op een pc met vergelijkbare specs en vond het te langzaam gaan (ter illustratie: zonder een programma te openen verbruikte Vista al 300mb aan RAM). Als je twijfelt kun je proberen een dual-boot systeem te maken