Beste mensen,

Ik computer sinds vandaag met het meest irritante geluid dat je, je maar voor kan stellen.
Er komt een erg hoog piepgeluid uit me beeldscherm en de enige mogelijkheid dat ik dat weg kan krijgen is door de brightness van mijn beeldscherm omlaag te brengen ( van 100 naar 30, wil ik het echt niet meer horen ).
Kleuren gaan hier natuurlijk door verloren.

Er is mij ook verteld dat dit met de screen refresh rate te maken kan hebben, deze staat nu op 60 en lager kan het niet.

Ik heb nog garantie op het beeldscherm ... is het beter om er mee terug te gaan of weten jullie een oplossing?

pff, computeren is niet eens leuk meer zo, zo irritant is dat k*t gepiep.

Mvg,

Erik

[edit]Had ik maar slechtere oren, me pa hoort het namelijk niet ...[/edit]
Een piepende monitor is meestal stilletjes aan het afsterven.
Garantie: Omruilen!
SanThe schreef op 31.01.2007 20:59
Een piepende monitor is meestal stilletjes aan het afsterven.
Garantie: Omruilen!

stilletjes?
YPM schreef op 31.01.2007 20:59
Ik hoor pieptoon bij sommige (best veel) draadloze verbindingen: IR van me mobiel, WLAN van me psp...
Misschien moet je dan eens met een professioneel iemand gaan praten? Ik zag op den duur ook allemaal rare dingen, en praten erover heeft toen wel geholpen ;)
Herkenbaar voor mijn accu (tussen 80% en 90% opladen - dank-je-wel-dell!) en voor mijn oude CRT.

Bij deze CRT had het te maken met de temperatuur (even opwarmen deed wonderen), of een speaker die te dicht bij stond. Op school hadden er ook een aantal daar was een reset en demagnetiseer actie voldoende. Maar sommige monitoren hebben het bij een grote vervessingsfrequentie of resolutie of kleurdiepte.

(En ik ben het nog nooit tegengekomen bij een nieuw scherm)
Als het een nieuw scherm is zou ik het inderdaad terug brengen, dit hoort niet.
Ik heb ook af en toe last van een piepend geluid. Maar gewoon even uit doen en dan weer aan. Als ik jou was zou ik hem gewoon ruilen.

Ps ik heb geen garantie meer en een klap ertegen geven helpt ook wel is ;)
( LG flatron 775FT )
Heeft niet met slechte oren te maken Erik, volwassen mensen (oudere mensen) kunnen hoge tonen niet meer horen. Je kent wel het principe van de "stille" ringtone. De gemiddelde volwassene kan die niet horen, omdat die zo hoog is.

Overigens is het inderdaad inruilen wat je moet doen. Zeker als je nog garantie hebt.
Ik heb het al een jaar ofzo... Ik ben er al aan gewend geraakt, dus mij kan het niet meer schelen. Het gaat wel heel even weg als je een harde klap tegen de monitor geeft.

Ik heb een HP
Mja,

Ik heb er nu dus geen last van, volgens mij kwam het omdat het beeldscherm dag en nacht aan had gestaan. Ik had me pc daarom ook even 1 hele dag niet aan gehad en toen weer eens geprobeerd, ik heb namelijk altijd het probleem in de winkel dat hij het daar wel prima doet :-/

Nog steeds handig om terug te gaan, of gewoon mijn beeldscherm wat vaker uit zetten? Is natuurlijk nog steeds geen garantie dat ie het over een maand nog steeds perfect doet ...

Mvg,

Erik

Reageren