Ik heb een ouwe pc

- 32 MB Video
- DVD
- CD RW
- 512 MB
- 500 MHZ

Etc Etc..
Best een aardige bak, maar Windows Xp draait er niet echt lekker op, en Windows 98Se is ook niet mijn beste vriend ;) Ik had een Windows 2000 Versie Gedownload, (Natuuuuuurlijk niet illigaal (A), maar daar zat BraveCentry tussen.. Dus ik wil van mij mooie bakkie een nog mooier Linuxbakkie maken :D

Nu is mijn vraag, welke Linux versie voldoet aan deze eisen:

- Gratis
- Nederlands
- Draait met gemak op deze pc
- Makkelijk in gebruik
- Is toch een beetje up-to date
- Is installeerbaar, dus niet run-from cd (heb ik namenlijk al, Knoppix 3.2, niet helemaal wat ik zoek)

Wie heeft er zoiets gebruikt of goede info hierover
Heel leuk Arjan, k snap de grap niet...

Maar oke, Xubunu word dus aangeranden., ik ga er eens op googelen
K ben nu aan het downloaden, het ziet er egt mooi uit, beetje simpel, maar dat is niet erg,,, Nu is mijn vraag voor zometeen, hoe brand ik een .iso ding??? ;) :O Ik weet het ik weet het, Dat expert mag wel weg ;)
Met een brandprogramma?
MP3 CD Maker ??:O Zal wel niet, ik zit nu op m`n Win 98Se, maar iemand nog een gratis aanradertje
Ja kan ook hier kijken welke distributie het beste bij je past.

.iso brand je bijvoorbeeld met nero. Let er wel op dat je een iso niet zomaar brand, maar echt als 'iso', anders zal het niet gaan werken ;)
dus niet uniso'e :P maar gewoon zo laten en dat ene isoding brande
Misschien kan je hier een leuk brandprogramma vinden voor Windows 98, gratis uiteraard?

[edit]Dit programma ziet er wel uit alsof het voldoet aan jouw wensen (nl. een iso branden).[/edit]
[edit]Of deze[/edit]
oke, dat is netjes, over 10 minuten is het downloaden van Xubunta klaar, ik ben erg benieuwd...
Welke versie heb je genomen - de Alternate CD of de Live CD. Als je live van de CD draait wordt er gebruik gemaakt van je geheugen en dat kan dus behoorlijk traag worden. Als het installeren via de Live CD vastloopt kan je het beste de Alternate CD gebruiken.

Als brandprogramma is DeepBurner ook heel goed.

Reageren