Mooie 3D plaatjes gemaakt? Post ze hier ;)
Vermeld met welk programma je 't hebt gemaakt!

Hier de mijne
-Sketchup 6
- Deel zelf gemaakt auto's+bomen geïmport
Plaatje:
YPM schreef op 10.02.2007 13:13
Ik heb ook SketchUp gebruikt en geloof me... het is niks... SketchUp is gericht op de onprofessionele gebruiker... en je kan er niet mee animeren =P ... bovendien moet je alles eerst door andere progjes heen halen voordat je het kan gebruiken is spellen etc.

sketchup is wel degelijk op de markt gezet voor de profecionals, en je kunt er filmpjes mee maken, maar het is inderdaad niet te gebruiken voor spelletjes. Daar is het ook nooit voor gemaakt, het is een programma om van een schetsontwerp snel een massastudie te maken.

dus dat het niet voldoet aan jou verwachting is erg jammer.... maar je kunt met een eend ook niet vliegen, maar dat maakt het nog geen slechte auto.

UIt een ander deel uit 't dorpje :P
@YPM

wat is volgens jou dan "professionele software"?
Ik heb hier maar beperkte kennis van, maar ik heb een tijdje milkshape3d gebruikt. Werkt prima en veel mogelijkheden. Ik weet ook niet of dat wel "professioneel" genoeg is.
professioneel zegt niets over de software, maar meer over de gebruiker. ik gebruik sketch-up heel professioneel, en daarmee is het professionele software.

er zijn bv ook mensen die meer met paint kunnen als andere met photoshop
Sketchup is zeker makkelijk! Ik heb een ontwerp ermee gemaakt voor mijn werkplek. Dus eerst een exacte kopie gemaakt van de werkelijkheid (dmv correcte maatvoering) Hierna mijn nieuwe uitbreiding in getekend.

Het is over het algemeen de assen even doorhebben, ik had het denk ik binnen 1 of 2 uur zo goed als onder de knie!

bart van der veen schreef op 10.02.2007 15:35
@YPM

wat is volgens jou dan "professionele software"?

Maya
maya is mooi animatie software, maar er zitten, voor wat ik met een 3d pakket wil, veel te veel functies in.

ik gebruik 3dviz of 3ds max van autodesk in thijs zijn beleving van profesionele software, maar dat vereist nog wel wat studie, want dat zijn best complexe programma's

ps thijs kun je werken met maya

ik zie net dat maya is overgenomen door autodesk => die doen ook viz en 3ds max
Nee zelf kan ik niet werken met Maya, het is idd een ingewikkeld programma. Heb het gezien bij een kameraad van mij die het bezig is met leren zal zo ff wat posten.

Edit:

Schets:
http://www.ferket.net/Maya7.png
In Maya:
http://www.ferket.net/Maya6.png

Edit zoveel:
img Functie ondersteund geen png ? :O
Je moet URL kopieeren in je browsers anders gaat t niet lukken :S

Edit:
Even ghost bij imghack.

Reageren