Hallo allemaal,

Dit is niet meteen de meest geschikte plaats, maar dan toch weer de plaats die mij het meest geschikt leek :-) .

Ik ben sinds een week begonnen aan een Nederlandstalige PHP-handleiding (de zoveelste :-/) omdat er de laatste tijd nogal vraag leek naar een goede inleiding tot PHP. Dat was dan ook de hoofddoelstelling: Een overzichtelijke, duidelijke handleiding voor beginners.

Nu zou ik graag willen weten of dat geslaagd is en of het zinnig is van er mee door te gaan? Fouten mogen natuurlijk ook altijd worden gemeld ;-) .

Linkje: http://www.thomasponet.be/php/7

Dank bij voorbaat,
Ponzi
Er staat:
<span style=\"font-color: red; font-weight: bold;\">
font-color moet color zijn.
Ook doe je dit:
echo "<span style=\"font-color: red; font-weight: bold;\">U hebt het formulier niet ingevuld !</span>"; // Foutje
Waarom niet zo:
echo '<span style="color: red; font-weight: bold;">U hebt het formulier niet ingevuld !</span>'; // Foutje 
Of zo:
(...) ?><span style="color: red; font-weight: bold;">U hebt het formulier niet ingevuld !</span><?php (...)
Hier staat ook een fout. In het eerste code-blok wordt onderaan </head> gedaan, i.p.v. </html>. Ook is het misschien netjes om er een doctype bij te doen. (In het tweede code-blok trouwens ook.
@ Boris: Aangepast, dankje ;-) !
Ik had dit net voor mezelf gemaakt als cheatsheet, misschien kan je 't gebruiken?
paul:
Kan de pagina niet vinden.
De pagina waarnaar u zoekt, is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.
Opgelost :)
Ha, bedankt Paul. Heb hem opgeslagen. Kan altijd vanpas komen als ik daar eens een tutorial over schrijf ;-) !
Ponzi: De screenie staat er weer :)
Dankje Niek.

Feit is dat het héél raar blijft. Heb het in alle mogelijke browsers getest op vier verschillende PC's (waarvan ook ééntje Ubuntu). Vanavond nog eens naar kijken :-) .

Reageren