Hallo allemaal,

Dit is niet meteen de meest geschikte plaats, maar dan toch weer de plaats die mij het meest geschikt leek :-) .

Ik ben sinds een week begonnen aan een Nederlandstalige PHP-handleiding (de zoveelste :-/) omdat er de laatste tijd nogal vraag leek naar een goede inleiding tot PHP. Dat was dan ook de hoofddoelstelling: Een overzichtelijke, duidelijke handleiding voor beginners.

Nu zou ik graag willen weten of dat geslaagd is en of het zinnig is van er mee door te gaan? Fouten mogen natuurlijk ook altijd worden gemeld ;-) .

Linkje: http://www.thomasponet.be/php/7

Dank bij voorbaat,
Ponzi
Goed idee :D
Ziet er netjes uit! Je gebruikt alleen de if al in een voorbeeld, voor je hem hebt uitgelegd. Ook mis ik een mooi tabelletje bij de if, met de operators (||, &&, ^^). Verder is het een goed initiatief!
@ Paul: dankje.

@ Herjan: Ik weet het van het if-voorbeeldje, maar ik kon het moeilijk anders. Staat er wel bij vermeld geloof ik. Bij de if/else-constructie heb ik wel de operators AND (&&) en OR (||) uitgelegd, maar ik pas het aan. Wat is ^^ eigenlijk :-$ ?
Leuke opzet en lekker simpel voor de beginner. Prima.

Alleen zou ik persoonlijk bij de echo direct de enkele quote aanleren. Je hoeft dan namelijk niks te escapen als er ook html in de echo staat. Verder wordt je 'gedwongen' om je $vars altijd buiten de quotes te houden.

Verder even snel gekeken en ik vond één klein foutje:
!=== Niet gelijk en niet identiek
Moet zijn
!== Niet gelijk en niet identiek

Succes verder.....
^^ is XOR, dus dit:

<?php

$een = true;
$twee = true;

if($een == true ^^ $twee == true) // dit is niet waar, beide statements zullen true teruggeven, en ^^ wil maar één true statement

if($een == true || $twee) // is wel waar, bij || maakt het niet uit als beide statements true zijn

?>
Je moet er zeker mee doorgaan!
Dit is juist iets wat ik en veel andere heel erg zoek.
1 ding zal wel fijn zijn, namelijk als hij de uitleg zit door te lezen ogen die links aan de rechter kan heel onrustig en kan ik niet fijn lezen, dus als je die links daar weg zou halen zou ik je heel dankbaar zijn. Ik bedoel als deze links:

Laatste berichten
Een dagje 'Valerie'
Verbanden enzo
Sporen
Dhr. Po We Zie
Voorbij
Dankwoordje
Spetterend genoeg?
Boodschap in een fles
enz
enz
@ Klaasjan: Dankje. De varnamen vind ik juist niet verwarrend, maar ik zal een nota toevoegen onderaan ;-) .

@ SanThe: Misschien wel een goede opmerking van het escapen van de quotes. Verder bedankt voor het opmerken van het foutje :-) ... heb er bij het nalezen precies overgekeken.

@ Herjan: Toch iemand die het in mensentaal krijgt uitegelegd ! Google bleek deze keer niet echt mijn vriend :-) .

@ Vincent: Mmm ja, ik zal er eens naar zien. Je bent eigenlijk de eerste die er een opmerking over maakt :-) . Het zijn eigenlijk de laatste en populairste berichten van mijn blog die daar staan.
@ Vincent: of gewoon minder vet gedrukt, dan wil het prima! ;)
@ Stefan: Heb het juist lokaal bekeken en het zag er inderdaad wat beter uit. Straks eens mijn css-bestand uploaden naar de server ;-) . Bedankt voor je reactie trouwens !

Reageren