uhm mijn ma zeurt altijd zo dat ik me pc uit moet zetten snachts omdat zij denkt dat er dan heel erg veel aan stroom verbruikt word .. nu wil ik dit toch welleens weten of dat waar is of niet zo niet dan wil ik me ma om prate om mijn pc 24/7 te houden XD:P
maar is dit nou waar of niet :S ?
tja, valt op zich wel mee hoor, je zet je beeldscherm in ieder geval al uit neem ik aan, dat is al een hele grote stroomvreter.
Daarnaast is het ook sterk afhankelijk wat voor pc je hebt, heb jij een grafische kaart met een grote koeler e.d. erin zitten, dan verbruikt dit meer dan een standaard grafisch kaartje.
nou m,n beeldscherm zet ik zo ie zo uit kan nie slape met teveel licht in me kamer :P en m,n pc heb ik bij een fammilielid laten maken voor 500 euro zegt al genoeg .. en ooit eens het een en ander verbetert zoals de HardeSchijfen moederbord videokaart geluidskaart etc.. dus die zal echt niet veel vreten denk ik ?
Laten we zeggen dat een actieve pc wel 300 watt of meer gebruik (ff grove schatting), als je server druk bezocht wordt verbruikt deze uiteraard meer stroom dan wanneer je niet bezocht wordt.
Als je een grote loop heb in een php script, reken maar dat dat stroom vreet. (100% CPU)
Mijn pc is zelf er lawaai ding, dus mijne gaat gewoon uit ;) miss. over een half jaar ofzo een laptop/pc+zalman kopen/bouwen
@Paul
Ga maar eens zoeken op stroom verbruik van AMD Quad FX + Koeling (daar gaat je gloeilamp =P)
Denk ook aan brandgevaar (het gebeurd vaak genoeg dat een server in brand vliegt)
Nog ff @Paul:
"It's four cores spread out across two processors in a $370 motherboard drawing close to 500W of power. How does it stack up to Kentsfield?" - AnandTech.com