Ik ben een site aan het maken waar ik en mijn neef templates gaan verkopen.
Over dat verkopen heb ik een vraag.
Hoe kan ik dat het beste doen? Het gaat hier om sites bestaande uit html+css(soms php of js). Deze templates worden dan uiteraard meerder keren verkocht.
Paar vraagjes.
- Hoeveel moet ik dan vragen?
- En via wat kan dat, ik had al iets gevonden, eurobellen maar is dat wel goed?
- Ik wil dat men na betaling wat allemaal automatisch gaat gewoon de template kunnen download, maar hoe zorg ik ervoor dat ze niet gewoon naar die link kunnen gaan en dan downloaden?
je hebt zoiets van mollie
das ook een belservice en dan kan je ook de prijs instellen en als dat gedaan is dat pas kan hij naar de volgende pagina/ de download
Ja dat begrijp ik =] maar als ze de link eenmaal weten kunnen ze die aan iemand anders geven en kan die hem illigaal downloaden =S
Dus hoe beveilig ik dat =]?
Zet de bestanden in een map waar iemand niet direct bij kan. Maak een random string, geef die mee als parameter aan mollie, en als de betaling goed is krijg je die ook netjes terug. Vervolgens krijgt die gebruiker een pagina voor zijn neus, jij leest dat bestand in, en stuurt het met de juiste header() op naar de gebruiker die dan een download aangeboden krijgt.
@stefan: htacces lijkt me een beetje moeilijk ;)
@Niels: Ik heb mollie ff doorgekeken en dat lijkt me zeer nuttig =D
Nu moet ik alleen nog de prijs weten die ik voor de templates moet vragen ;)
@Arjan: Woooh ik begrijp wat je bedoelt maar het lijkt me erg moeilijk.. Dan doe ik het toch liever via stefan manier =D
@Vincent, ik weet niet hoe jij mijn manier hebt uitgedacht, maar ik heb er even over nagedacht, en ik zou het zo doen dat je je bestanden ergens in een map op je server hebt staan met een vrij ingewikkeld pad naartoe zodat het ook niet makkelijk geraden/gevonden kan worden.
Dan als er iemand belt/betaalt, dan maak je een extra map aan met daarin een kopie van het juiste bestand, na de ingestelde tijd verwijder je deze map weer.
Zo kunnen ze de echte locatie van het bestand niet makkelijk achterhalen.
Is maar een idee, en weet niet of er misschien een betere manier is
Zelfs websites die template gratis aanbieden lopen slecht. Als ik jou was zou ik gewoon werken met vraag/aanbod, kijk eerst maar eens of mensen ze willen kopen voor 1€, daarna kan je dat bedrag altijd nog omhoog gooien.