Ik heb telkens met een jongen een conflict over wat beter is, MySQL of TXT, wat vinden jullie, kunnen jullie mij ownen?

Ik vind TXT beter, het is overzichtelijker en (op mijn server) makkelijk te verwijderen (owners van browser en ftp zijn gelijk).

Wat vinden jullie?
Ik heb ooit een language engine geschreven op INI files. Mijn reden in dat geval om voor ini files te kiezen is vrij simpel. Het moet voor iedereen bruikbaar zijn en de kans (niet groot) is aanwezig dat de gebruiker geen database heeft. Als ik ooit zin heb post ik hem op het forum om jullie mening te horen.
Zie Wikipedia om eens te lezen wat nu een database is. De vergelijking tussen een text-bestand en een database kan daarmee direct de prullenbak in, dat valt niet te vergelijken.

Verder is MySQL een verzameling van database-engines en de enige waarmee je een relationele database kunt maken, is de innoDB-engine. De rest (inclusief de standaard MyISAM-engine) is ronduit beroerd.

Je kunt beter een echte DBMS nemen die jou veel werk uit handen neemt en je een hoop kopzorgen bespaart. Kijk bv. eens naar PostgreSQL of Firebird, 2 andere opensource databases.

Reageren