Is die goed? Ik wil dus dat ik na dit boek wel redelijk wat kan.. Ik ga niet voor de niks 261 pagina's doorlezen ;)
Of weten jullie een beter boek =D
Graag tips xD
PHP Superboek heeft opzich wel zin, gaat dieper in op voornamelijk OOP en hoe je dat zou moeten structureren. Dat komt minder aan bod in het complete handboek. Ik vond het Superboek wel een stuk taaier dan het handboek.
Oke, toch bedankt =]
Ik ga nu iedergeval naar de stad om dat boek ff te gaan zoeken ;)
[edit]
@Kasper: Als dat boek verder gaat op OOP kan ik toch beter een boek kopen, wat daar dan echt in gespecialliseert is? Dan leer ik meer ;)
Bedankt voor je reactie!
[/edit]
Ik ga nu maar is naar bed!
Bedankt allemaal!
Groeten, Vincent.
Het Superboek vereist wel dat je al (grondige) kennis hebt van programmeren in PHP, zeker niet geschikt voor beginners. Ik raad je toch aan om het Handboek aan te schaffen, omdat daarin alles uitgelegd wordt (in tegenstelling tot het Superboek), en omdat het denk ik verstandig is om het Handboek te lezen voordat je begint aan het Superboek. Ik denk dus dat je nu meer leert van het Handboek en dat het aanschaffen van het Superboek in eerste instantie tot teleurstelling zal leiden (tenzij je een programmeer-genie bent).
Overigens, als je een spel wilt maken (ik neem aan dat je maken bedoelt, ook al staat hierboven kopen) dan heb je aan het Handboek ook wel voldoende. Het gaat er met name om dat je zelf leert nadenken over hoe zo'n spel in elkaar steekt en hoe je het aanpakt om zoiets te bouwen. Zoiets leer je niet uit een boek (alhoewel ze er wellicht wel zijn, maar die zou ik nooit aanschaffen. Net als die boeken die leren hoe je een webshop opzet), maar door de kennis die je opdoet uit zo'n boek te interpreteren en toe te passen op wat jij wil.