Hallo,

voor de toegang tot een spelletje op mijn site wil ik mensen laten betalen.
Gasten die kunnen het spel gratis spelen (maar verdienen niets) en leden moeten betalen via Eurobellen.nl.

Nu is mijn vraag: Is deze manier van toegang wel betrouwbaar? Kunnen mensen niet gewoon de URL aanpassen(alsof er betaald is) zodat ze altijd toegang krijgen? Of moet er met bepaalde variabelen gewerkt worden die niet automatisch in de URL meegestuurd worden?

Zijn er eventueel mensen die hier ervaring mee hebben?
bumpe pas na 24u...:P

je kan doen via database, een tabel daar een veld gast of niet... en dan gwn tellen...;O en na paar minuutjes alle tabellen ouder dan bepaalde tijd verwijderen...:)
Hoe wil je gasten gaan declareren? Tenzij je de gegevens van die gasten hebt gaat het nogal moeilijk.
Gewoon kijken of ze een $_SESSION hebben, zoniet? Dan zijn het blijkbaar gasten. Opzich is het geen moeilijk systeem :).
Sorry, die 2 berichten achter elkaar ging door een inlog foutje volgens mij.

Krijgen ingelogde mensen niet een bepaalde status in PHP? Die status kun je dan aan een variabele koppelen. Daarna kun je vergelijken of die variabele de juiste waarde heeft. Zoja, dan wordt hij doorgestuurd naar URL A en anders naar URL B?
Arjan, dat woord zocht ik!
Heb je eventueel een voorbeeldje hoe zoiets gedaan wordt?
Wel onlogisch, iemand die niet inlogd kan het gratis spelen... en iemand die een member is moet betalen :P. Dat word ik toch nooit member!

if(isset($_SESSION['login']))
{
//Dit is een ingelogde gebruiker, schrijf een rij weg in de database met een ID (automatisch) en een random code. Vervolgens een mollie link met als parameter1 dat ID, en als parameter2 die Code... die rij staat standaard niet geactiveerd, en na een goede betaling zet je de rij met dat ID+code op geactiveerd.
}else{
//Laat het spel zien.
}
en tussen die {} kan ik een URL doorverwijzing opgeven?

Regelt Mollie dat niet allemaal zelf? Ik dacht dat ik alleen een verwijzing hoefde op te geven?
Arjan,

ik heb net even jou stukje over het mollie betaalsysteem doorgelezen.
Wat gebeurt er als de gebruiker na het spelen van het spel op "backspace" drukt. Oftewel een pagina teruggaat? Zit hij dan nog steeds in het betaalgedeelte? Ik wil dit namelijk voorkomen. Er moet opnieuw betaald worden.
Vrij simpel, zodra de pagina geladen is (en dus je spelletje) verwijder je gewoon zijn id/code uit de database.
Als voorbeeld heb ik even alleen tekst in het scherm opgenomen.
Maar als ik nu inlog krijg ik alleen maar GAST te zien.
Schijnbaar is er nog iets niet helemaal goed?

<?php

//controleer of de gebruiker is ingelogd.

if(isset($_SESSION['login']))
{
?>
<br><BR>
<div align="center" class="small">MEMBER
</div>
<?
}
else
{
?>
<br><BR>