Mijn andere pc slaar helemaal ophol, ik hoor een koeler (waarschijnlijk cpu)
helemaal tekeer gaan. Na een tijdje crashed de computer, met een blauw scherm...
Wat is dit?
Dit heb ik pas ook gehad met deze pc gevolg:
Hardenshijf kapot (waarschijnlijk)
'Blauwe scherm' betekenen doorgaans lees schrijffouten, komen het vaakste voor bij lezen schrijven van geheugen en/of hardeschijven.
Maar gezien je pc 'op hol sloeg' en je toch netjes een blauw scherm krijgt (je pc sloeg dus niet af) ga ik ervan uit dat er iets met je videokaart an de hand is. En dat deze (mogelijk) oververhit is geraakt en uit bescherming nu nog maar in 'minimale modus' draait.. doorgaans is het voldoende op de pc ff uit te zetten en dan weer asan.. maar als er een ventilatortje op hol is, dan moet die mogelijk vervangen worden.
Als de processor oververhit raakt slaat je pc uit bescherming doorgaans af (mits je niet hebt lopen prutsen met moederbordinstellingen e.d., in dat geval is er een kans dat ie is doorgebrand).
Een ventilator die erg veel stof opvangt (en daardoor vast kan lopen) is die van je voeding. Als dat ding rateld moet je die mogelijkj ff schoonmaken met een stofzuiger.. maar met een probleem daar krijg je geen blauw scherm, maar een 'shut-down-now' ;)
@Frank, heb jij een mac wel eens gezien met een blauw scherm? ik niet iig.. althans.. nog niet bij mij :)
@robin, probeer eens je hele pc uit elkaar te halen, alles VOORZICHTIG stofvrij maken, zet hem weer in elkaar en kijk dan nog eens of het probleem er is