Mijn andere pc slaar helemaal ophol, ik hoor een koeler (waarschijnlijk cpu)
helemaal tekeer gaan. Na een tijdje crashed de computer, met een blauw scherm...

Wat is dit?

Dit heb ik pas ook gehad met deze pc gevolg:
Hardenshijf kapot (waarschijnlijk)

Is dit een of ander virus?
volgens mij is je pc stuk
Of je hebt virussen en spyware rotzooi.
Terence, die pc is echt niet vuil heb nog nooit zoon schoone pc gezien!

(Er lag zelfs geen stofje op de bodem van de kast)

Trouwens:

Ik maakte de pc open en alles leek inorde, eventjes aangezet (met zijkant open) en alles bleeft het goed doen. Toen wouw ik weglopen, en begon hij weer met zijn favorieten geluidje te maken. Het geluid klinkt werkelijk akelig en het wordt steeds erger, toen maar eventjes uitgezet.
@santhe

Zeker geen spyware (deze pc wordt alleen als server gebruikt)

Virussen zouw best kunnen, maar zodra ik AVG wil downloaden gaat hij natuurlijk uit.

@wes

Yo echt?
Waar komt dat geluid vandaan?

Voor de zekerheid zou ik je HDD even backuppen ;)

[edit]Als het geluid van je fan komt, dan kan het natuurlijk zijn dat die kapot is. Als die dan niet goed koelt, wordt je processor steeds warmer waardoor hij na een klein tijdje fouten gaat produceren en crasht? Dus wellicht fan vervangen?[/edit]
Het geluid komt uit me CPU of Voeding.

Hdd backup heb ik net gedaan :)...
robin schreef op 19.03.2007 14:21
Terence, die pc is echt niet vuil

Trouwens:

Ik maakte de pc open en alles leek inorde, eventjes aangezet (met zijkant open) en alles bleeft het goed doen. Toen wouw ik weglopen, en begon hij weer met zijn favorieten geluidje te maken. Het geluid klinkt werkelijk akelig en het wordt steeds erger, toen maar eventjes uitgezet.

Had je de kast de zijkant er weer terug ingezet nadat hij weer geluid ging maken of was de zijkant gewoon nog open?

Had namelijk eerst zelde soort probleem dat mijn zijkant tegen de CPU "koker" aandrukte wat mn pc niet echt leuk vond ^^
Er zit geen "duck" op :)

Zal vanavond het toerental eens nakijken ;)
CPU draait gewoon te warm
Meet je CPU temp eens op met een tooltje ... bv SpeedFAN

Had dit prob ook met mijn oude pc, telkens als ik een grote toepassing wilde
draaien, kwam mijn CPU véél te warm (70°C) en daardoor kreeg ik geregeld
BSOD :-)
Kijk eens met een leuk progje naar je CPU temp...

Ik denk niet dat je GPU overhit is, de mijne heeft op 96 graden celsius gedraaid, en was nog bijna stabiel =P
Mijn CPU (Intel Pentium 4 550 3,4 Ghz) draaid geregeld op 65-70 graden...
Over slechte koeling gesproken ;)
[Klote Medion, ding maakt een tering herrie en is nog niet koel =P]

Reageren