Altijd handig om bij de hand te hebben, een CheatSheet.

Vooral handig als je nog niet al te veel ervaring hebt met PostgreSQL of SQL in het algemeen.

Doe er je voordeel mee!

Edit: Kom ik ook nog een fraaie pdf tegen.

Edit 2: Wil je het eens uitproberen op je eigen pc zonder de boel definitief te installeren, kijk dan eens naar Pg_live. Dit is een op Xubantu gebaseerde live-cd met alle toeters en bellen om PostgreSQL beheren. Het boek Practical PostgreSQL is inbegrepen.

Edit 3: Skype gebruikt PostgreSQL als database en heeft hier wat projecten beschikbaar gesteld voor de rest van de wereld.
Gelukig het het nog steeds Xubuntu
Altijd makkelijk zo'n sheet :-)

@Webmakerij: Altijd makkelijk om op iemand anders zijn spelfouten te letten, maar zo graaf je wel je eigen graf..

Webmakerij schreef op 23.03.2007 05:37
Gelukig heet het nog steeds Xubuntu

Danny Koppel schreef op 23.03.2007 09:28
Altijd makkelijk zo'n sheet :-)

@Webmakerij: Altijd makkelijk om op iemand anders zijn spelfouten te letten, maar zo graaf je wel je eigen graf..

[quote='Webmakerij schreef op 23.03.2007 05:37']Gelukkig heet het nog steeds Xubuntu

[/quote]

Ja, vooral als je er nog eentje bij Webmakerij ziet :P.
@Frank

Wel handig zo'n cheatsheet, maar ik zie daarin nog niet terug wat zo handig is aan PG_SQL, namelijk het gebruik van de keys tussen verschillende tabellen. Naja, je kan ook niet alles hebben, maar het blijf wel handig.

De PDF vind ik al mooier en duidelijker, maar ook daar hetzelfde gemis. (gelukkig hebben we de tut hier op PHPhulp nog ;P)

@rest van de posters:

Blijf aub wel een beetje ontopic, we zitten hier niet in de koffiehoek.
@Robert: Het is gewoon een cheatsheet met een overzichtje van wat veelgebruikte SQL-instructies e.d. voor PG-SQL. Heeft verder niets te maken met voor- of nadelen van deze database.

Het gebruik van foreignkeys, volgens mij doel je daar op, is ook niet iets specifieks van PG.

Hier een voorbeeldje:

CONSTRAINT fk_person_address FOREIGN KEY (id_person)
      REFERENCES persons.persons (id) MATCH SIMPLE
      ON UPDATE CASCADE ON DELETE CASCADE

Maar zie verder de handleiding, daar staat het ook allemaal in.

Ps. Ik maak ze echt nooit met de hand aan, pgAdmin III neemt dat werk uit handen.
dus je bent ook nog lui?
Vooral zo een VIEW lijkt me handig omdat je zo niet steeds nieuwe query's hoeft te veranderen in een php file en ze dus daarom gewoon zelf kan veranderen via een php bestand bijvoorbeeld:)

GR. mebus
wes schreef op 23.03.2007 12:05
dus je bent ook nog lui?
Yep, goede programmeurs zijn lui en ik probeer een goede programmeur te zijn.

En welke tool gebruik jij om jouw databases te beheren? ;)
kladblok, suck it up

Reageren