Edit 2: Wil je het eens uitproberen op je eigen pc zonder de boel definitief te installeren, kijk dan eens naar Pg_live. Dit is een op Xubantu gebaseerde live-cd met alle toeters en bellen om PostgreSQL beheren. Het boek Practical PostgreSQL is inbegrepen.
Edit 3: Skype gebruikt PostgreSQL als database en heeft hier wat projecten beschikbaar gesteld voor de rest van de wereld.
@Robert: Het is gewoon een cheatsheet met een overzichtje van wat veelgebruikte SQL-instructies e.d. voor PG-SQL. Heeft verder niets te maken met voor- of nadelen van deze database.
Het gebruik van foreignkeys, volgens mij doel je daar op, is ook niet iets specifieks van PG.
Hier een voorbeeldje:
CONSTRAINT fk_person_address FOREIGN KEY (id_person)
REFERENCES persons.persons (id) MATCH SIMPLE
ON UPDATE CASCADE ON DELETE CASCADE
Maar zie verder de handleiding, daar staat het ook allemaal in.
Ps. Ik maak ze echt nooit met de hand aan, pgAdmin III neemt dat werk uit handen.
@Frank
Ik weet wel hoe het moet, maar ik vind het gewoon een gemis in de cheatsheet, omdat het wel een belangrijk deel vormt. (en belangrijkste reden was dat ik vond dat er weer ontopic mocht worden gepost)
Ik denk dat het handig is om even op te nemen hoe je dingen met mysql functies die net iets anders werken in pgsql op te nemen (soort van mysql versie vs pgsql versie)