Omdat mijn duizendste post iets speciaal moest zijn, vond ik zelf een topic starten wel op zijn plaats was... just kiddin'. Ik zat met een vraagje i.v.m. TFT schermen.
Het zit namelijk zo dat volgende week woensdag twee TFT schermen in aanbieding komen in (den) Aldi. Beide zijn 19", maar verschillen in breedbeeld. De widescreen versie kost 'slechts' 20 euro meer dan de gewone versie. Vorig jaar had ik een vergelijkbaar 19" (gewoon) scherm gekocht, maar voor mijn tweede PC heb ik dringend een nieuw scherm nodig.
Nu vraag ik mij af wat het voordeel van breedbeeld is t.o.v een klassiek scherm? Hoofddoel is dat ik er websites op maak, mijn 'office'-taken uitvoer en af en toe eens een spelletje speel ;-) .
@ Niek: 2x 200 euro + nieuwe 3D-kaart = +/- 500 euro. Dat kan mijn portefeuille in samenwerking met RockWerchter en Pukkelpop niet meer aan :-) ! Toch bedankt, veel plezier ermee ;-) .
Ik zou je deze schatjes aanraden, heb ze deze week binnen gekregen, alleen was ik op vakantie. Sinds vanmorge staan ze beide te draaien en werken perfect :)
altijd een beeldscherm kopen waarbij je de pixels kunt delen door 8, anders zie alles er een beetje wollig uit. (ik heb naast elkaar gezien, heel typisch)
Zoals je hebt gelezen heeft breedbeeld grote voordelen, maar ik wil er nog één noemen.
Namelijk de menselijke oog ziet meer in horizontale vlakken dan verticaal, waardoor breedbeeld beter in zijn recht komt, omdat je alles veel beter ziet in oppervlakte. Hierdoor wordt het heen en weer gekijk van boven naar beneden sterk verminderd en worden je ogen minder vermoeid. Dit heb ik eens gelezen in een artikel, waar moet je me niet zeggen was ongeveer 3 maanden geleden dus :P